Toyota Motor Company
A spái kettős győzelem annak fényében különösen szép eredmény, hogy a Toyota versenyhétvégéje igen rosszul indult: csütörtökön az első szabadedzésen a 7-es autó csak 19, a 8-as pedig csak 18 kört tudott megtenni szoftverhibák miatt. A legnagyobb nehézséget nem is a pályán töltött gyakorlási idő hiánya, hanem Brendon Hartley időmérős balesete okozta a Toyotának: az új-zélandi pilóta a 8-as autóval a Raidillon kanyarban megpördült a hideg gumikon, és becsúszott a gumifal alá. Bár nem tört össze nagyon a GR010 Hybrid, a kicsúszás azért jelentett hidegzuhanyt a csapatnak, mert a 8-as egység az engedélyezett 18-ból 4 gumit már nem használhatott a versenyen (azok ugyanis a balesetben kockásra koptak), és azért is, mert időmérős kör hiányában a mezőny végéről kellett rajtolnia.
Viszont a Mike Conway, Kobajasi Kamui és José María López által vezetett 7-es Toyota a pole pozícióból indulhatott, és onnan meg is nyerte a versenyt, ezzel a Toyota Gazoo Racing sebringi és portimãói győzelmét követően mesterhármast szerzett a csapatnak. Sébastien Buemi, Brendon Hartley és Hirakawa Ryo a 8-as autóval még az élre is felküzdötték magukat hátulról, de végül meg kellett elégedniük a második hellyel. Azonban öt ponttal így is vezetik a pilóták világbajnokságát a csapattársak előtt. Zsinórban a hetedik spái győzelme a Toyota számára pedig azt is jelenti, hogy a gyártók világbajnokságában 33 pontos előnyt szerzett a Ferrarival szemben a júniusi 100. Le Mans-i 24 órás előtt, amely a hétfordulós szezon legfontosabb versenye.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!