BMW
Az amerikai nonprofit fogyasztóvédelmi szervezet, a Consumer Reports két problémát állapított meg az általuk megvásárolt és tesztelt BMW i3 REX-szel (ez a robogómotorral támogatott hatótávnövelős változat) kapcsolatban. Az első, hogy az autó a féklámpa felvillanása nélkül is meg tud állni, mivel a 170 lóerős villanymotornak elég erős a motorfék hatása. Bár ez teljesen szabályos, (a TÜV csak azt írja elő, hogy 0,3 G-s lassulás esetén kell féklámpát kapcsolni, az i3 pedig 0,13 G-vel lassít gázelvételre), a Consumer Reports szerint mégis aggályos, hogy a BMW mögött jövőket semmi sem figyelmezteti a lassulásra, mert így sokszorosára nő a ráfutásos balesetek esélye.
A másik probléma sokkal súlyosabb és veszélyesebb. Az egyik tesztelő azt tapasztalta, hogy országúti előzésnél elfogyott az erő az autóból, ami balesetveszélyes szituációt idézett elő, mert alig tudta befejezni egy kamion előzését. Az i3 ekkor már alacsony töltöttséggel, beindított benzinmotorral haladt. Érdemes tudni, hogy a beépített robogó-benzinmotor csak áramot termel a villanymotor számára. Kis teljesítménye miatt arra már nincs ereje, hogy az autó mozgatása mellett az akkumulátorokat is töltse, ezért működésekor a gyorsítások intenzitása jóval elmarad attól, amit feltöltött akkumulátorral képes produkálni a BMW.
Töltött akkumulátorral ugyanis 7,5 másodperc alatt gyorsul fel 60 mérföld/órára (96 km/h) az i3-as, míg ugyanez a mutatvány hatótávnövelővel 27-40 másodpercig is eltarthat. A BMW természetesen reagált a kritikákra: elárulták, hogy már dolgoznak egy sor javításon a kocsihoz, amiket tavasszal mutatnak majd be. Ezek között lesz egy állandó töltöttségi-szint jelző, egy teljesítménycsökkenésre figyelmeztető jelzés, és az a funkció is, hogy hegymenet előtt magától előtölti majd az akkumulátorait a kocsi.