Renault

Egy litert fogyaszt a Renault hibrid tanulmánya

2014.09.17.

Az Eolab egy Clio méretű hibrid ferdehátút vetít előre, amely a 2020-as években fog csak megjelenni a piacon.

A gyártók által elkészített tanulmányautók általában 2-3 évvel később megjelenő szériaautókból adnak ízelítőt, de a Renault ezúttal messzebb ment, mert egyenesen azt állítja, hogy az Eolab szériaváltozata csak a 2020-ban lesz megvásárolható.

A Clio méretű kocsi különleges, aszimmetrikus ajtókat kapott a jobb oldalon kettő, a balon egy ajtón keresztül lehet beszállni az utastérbe. Ezen kívül még 100 innovációt használtak a tanulmányautóban, ezek nagy része egyszer szériagyártásba kerül. A kocsi nevét Aeolous görög isten, (a szelek ura) és a Laboratory szóból képezték.

 

Mindent annak rendeltek alá a tervezésnél, hogy a lehető legkisebb legyen a fogyasztás, és az eredmény tényleg elképesztő: a Renault állítása szerint az Eolab átlagfogyasztása mindössze 1 liter/100 km, a szén-dioxid kibocsátása pedig 22 g/km.

A Renault úgy érte el ezt a szenzációs értéket, hogy a tervezésnél három területre összpontosított: a tömegcsökkentésre, a légellenállás-csökkentésre és a hibrid hajtáslánc optimalizálására. Az Eolabot egy egyliteres 75 lóerős háromhengeres benzinmotor mozgatja egy 67 lóerős villanymotorral együtt, utóbbinak 200 Nm a nyomatéka. Az erő egy tengelykapcsoló nélküli, háromfokozatú váltón keresztül jut el az első kerekekhez. Bár az akkumulátor teljesítménye csak 6,7 kilowattóra, az Eolab így is meg tud tenni 65 km-t tisztán elektromos hajtással.

A tömeget olyan megoldásokkal szorították le 955 kilogrammra (ez 3-400 kilogrammal könnyebb, mint egy mai Clio tömege), mint az acél, alumínium és kompozit műanyagok használatával készített karosszéria, az ultravékony üvegből készített szélvédő, a magnéziumból készített tető, a főfékhenger nélküli fékrendszer, vagy a rögzített, nyithatatlan motorháztető. A karosszéria aerodinamikai hatékonyságát a hasmagasságot változtatni képes légrugózással, aktív légterelőkkel, flepnikkel és különleges formájú karbon felnikkel javították, amelyeken akkor nyílnak ki a nyílások, ha a fék melegedni kezd. Ennek eredményeképp a légellenállási együttható mindössze 0,235, ami 30 százalékkal jobb a Clio értékénél. Az Eolab az októberi Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönségnek.

 

Az oldal fő támogatója