Németország
Az elektromos Porsche Macan prototípusa. (Fotó: Porsche)
A cég ezt kérdésre közölte. A Porsche nem adott tájékoztatást arról, hány E-Macan gördüln le a lipcsei gyártósorról. Tavaly több mint 88.000 benzinmotorral szerelt Macant szállítottak ki az ügyfeleknek. A jármű jól fogyott az elmúlt években, különösen Kínában.
Ami az elektromobilitást illeti Lipcsében, az E-Macan nem áll meg itt. A Porsche vezérigazgatója, Oliver Blume a németországi szerkesztőségi hálózatnak adott interjújában "további járműveket" jelentett be, de részleteket nem árult el. Lipcsében jelenleg a Macan mellett a Panamera is készül. Az üzemben karosszériákat is gyártanak a Bentley számára.
Három meghajtás egy vonalon
Az üzemet jelenleg átalakítják és bővítik, hogy felkészítsék az elektromobilitásra. Körülbelül 600 millió eurót ruháznak be, beleértve az új karosszériaműhelyt és a házon belüli tengelygyártást. A Porsche arra törekszik, hogy minden hajtástípus ugyanarról a futószalagról származzon. „A Porsche Leipzig a jövőben három különböző hajtástípust – benzines, hibrid és tisztán elektromos járműveket – tud majd gyártani egy soron” – magyarázza Gerd Rupp telephelyvezető. Mindez maximális rugalmasságot jelent.
A lipcsei gyár Fotó: Porsche
A lipcsei helyszín idén ünnepli fennállásának 20. évfordulóját. 2002-ben a Porsche 300 alkalmazottal indult, eközben több mint 4300 ember dolgozik Lipcsében. Rupp azt mondta, hogy a jubileumotn ünnepséget és partit tartanak a nyár végén.
2006-ban így nézett ki a lipcsei Porsche-gyár madártávlatból. Fotó: Porsche