Volkswagen
A Bergisch Gladbachban székelő intézet azt prognosztizálja, hogy 2014-ben a Martin Winterkorn vezette Volkswagen 10,1 millió személygépkocsit és könnyű haszonjárművet értékesít, a nagy rivális Toyota értékesítési számát 10,05 millióra várják, míg a másik nagy versenytárs General Motors eladásait kereken 10 millió járműben határozzák meg.
Winterkorn professzor álma már az idén valósággá válhat - ezt prognosztizálja a Center of Automotive Management intézet nyilvánosságra került jelentése.
Ha az intézet prognózisa helyesnek bizonyul, akkor a wolfsburgi gyártó nagy álma előbb teljesülhet, mint az a stratégiai célban meghatározták.
A Center of Automotive Management szerint a VW mindenek előtt Kínának köszönheti az esélyt, ahol sokkal nagyobb fejlődést tud produkálni, mint a Toyota vagy éppen a GM. Ugyanez a helyzet Európában is.
További okok között említik, hogy egyértelműen érezhető a GM teljesítményén az, hogy a Chevrolet márkát kivonta Európából, a Toyota eladásainak saját hazájában pedig az szab határt, hogy az áfát 5-ről nyolc százalékra emelték fel, s ez óhatatlanul drágulást okozott az autók esetében – írja a hírről beszámoló automobilwoche.de.
A három nagy gyártó évek óta fej-fej melletti küzdelmet vív a világelsőségért. Tavalyi eredményei alapján a Toyota állhatott fel a képzeletbeli dobogó legfelső fokára.