Ingrid Bergman
Audi gyártás Ingolstadtban: az üzem tiszta e-autó helyszínné válik. (Fotó: Audi)
Peter Mosch, az üzemi tanács vezetője az "Augsburger Allgemeine"-nek elmondta, hogy a főüzem villamosítása csak 2023-ban kezdődik meg a középkategóriás Q6 e-tron SUV-val: "Ez az első teljesen elektromos modell, amely legördül az ingolstadti futószalagról. ."
Jelenleg előszériás modellek készülnek, majd lépésről-lépésre haladunk – mondta az Audi szóvivője. "Ezután jön az A6 elektromos utódja, az E6. A jelenlegi Ingolstadtban gyártott A3 és A4 belső égésű motorok elektromos utódai 2029-ben következnek" - mondta Mosch.
Benzin és dízel csak Kínában
A neckarsulmi telephelyen viszont az elkövetkező években piacra dobják az A4 / A5 és A6 / A7 családok következő generációját. „Ezekkel a nagyméretű modellekkel a helyszín teljes mértékben kihasznált lesz a következő néhány évben” – mondta az Audi szóvivője. "Az évtized közepétől fokozatosan Neckarsulmban is meghonosodnak a teljesen elektromos modellek." Ez magában foglalja az E6 második generációját is. 2033-tól az Audi csak Kínában akar belsőégésű motorral szerelt autókat gyártani.
Kínai munkásnő Audit szerel Kínában. Fotó: Audi
A Mosch közölte, hogy folytatódik a megállapodás szerinti mintegy 7500 munkahely-csökkentés Ingolstadtban és Neckarsulmban. "A program részeként továbbra is megszűnnek a munkahelyek, elsősorban részleges nyugdíjazással és korengedményes nyugdíjazással." Az operatív elbocsátások 2029-ig kizártak.
A Mosch arra számít, hogy "2030-ban átlagosan körülbelül 40.000 alkalmazottat tudunk tartani Ingolstadtban, de időközben 38 000 vagy 39 000 alkalmazott is lehet." Az Audi szerint jelenleg jó 42.500 alkalmazott dolgozik Ingolstadtban és 15.600 Neckarsulmban.