Nissan Z
Számunkra kissé megfoghatatlan az új Nissan Z generáció, ugyanis Európába nem hozzák el a szigorú károsanyag-kibocsátási normák miatt. Japánban viszont már gyári versenyautó is készült belőle, méghozzá helyi mércék szerint rögtön a csúcskategóriába. Ugyanis 13 rendkívül sikeres év után leváltják az R35 GT-R-t, és helyét a Nissan Z GT500 veszi át a japán Super GT sorozatban, ami leginkább a helyi DTM-nek felel meg a technikát tekintve, ám sokkal több gyártóval, és alkategóriával – szinte kizárólag japán autókkal.
Persze a Z versenyváltozata a lámpákon és az alapvető sziluetten kívül nem igazán egyezik az utcai modellel. A GT500 sokkal szélesebb, agycsavaros versenyfelnikkel, és oldalra kivezetett kipufogóval, ahogy azt kell. Szinte minden eleme szénszálas, hogy lent tartsák a tömegét, miközben minden eleme azon dolgozik, hogy minél nagyobb legyen a leszorítóerő. Hajtáslánca ugyanaz a 2,0 literes turbómotor lesz, mint minden versenytársáé, míg a lóerő maximumot 650-ben állapították meg, ami jóval több, mint az utcai modellé.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!