AMTS percről-percre
Az RS vásárlóit az sem tántorítja el az áhított modelltől, hogy olykor a KGST időket is meghazudtoló a várakozási idő ezekre a modellekre a chiphiány miatt. Kivárják – mondja az importőr márkakereskedőjének képviselője -, aki hozzáteszi azt is, hogy tapasztalatuk szerint, aki letette a voksát az ingolstadti erőgépnél az nem választ más márkát vagy éppen modellcsaládon belül egy másik alacsonyabb teljesítményű változatot. Jelent pillanatban az RS Q3 húzó, de nagy érdeklődés van RS Q8 verzióra is.
Arra, hogy mi az oka annak, hogy ennyire ragaszkodnak a vásárlóik ezekhez a nagy teljesítményű autókhoz az szakértő azt válaszolta: vásárlóikat nem a benzingőz lassan elpárolgó idillje miatt választanak ilyen autót, hanem azért, mert egyediséget kapnak mindenben: teljesítményben, felszereltségben és színben is.
Itt jegyzendő meg, hogy soha nem volt ilyen gazdag az Audi S- és RS-modellkínálata, ami az itthoni eladásokban is tökéletesen látszik, soha ennyi RS modellt nem adtak el, mint a tavalyi modellévben. Összesen 146 modellről beszélünk, ami nem tűnhet soknak, de ha figyelembe vesszük a 2019-es évet a 27 darabos mennyiségével, akkor ez egy hatalmas ugrás az itthoni pici piacon. Persze figyelembe véve azt a tényt, hogy az RS3 modell kifutó ágban volt tavaly és a 27 millió forintos RS4-gyel egyszámjegyű eladást produkáltak, vagyis az eladások kétharmadát a 600 lóerősök klubja, az RS6/RS7 és a lehengerlő megjelenésű RSQ8 adta. A torta maradék egyharmadához a második negyedévben bemutatkozó RS5/RS5 Sportback páros tudott kis mértékben hozzászólni, de jelentős falatot a Győrben gyártott RSQ3 tudott harapni.