Porsche 911 GT3 Cup

510 lóerővel debütált a Porsche új pályaautója

2020.12.21.

Még az utcai változat debütálása előtt bemutatkozott a pályára szánt Cup változata a Porsche 911 GT3-nak, amitől nagy eladási számokat vár a német gyártó.

Akárhány változata is volt, mindig a legsikeresebb márkakupás versenyautóként tartották számon a Porsche 911 GT3 Cup verziókat, amikkel ha máshol nem, a Formula-1 betétfutamaként már egészen biztosan találkozott mindenki. Ahogy a korábbi szériák, az új pályaautó is az utcai 911 GT3-ra épül, ám azt még csak részleteiben leplezték le a zuffenhauseniek. A Cup verzió fejlesztését még 2019 elején kezdték el, hogy az új aerodinamikai csomag minél inkább az utcai modellt idézze, köztük a 28 mm-rel szélesebb farral az előző generációhoz képest. Elöl szintén szélesebb lett, és állítólag érzékelhetően több leszorítóerőt produkál, többek között az új hattyúszárnyas légterelőnek hátul, amit egyébként 11 ponton lehet állítani.

A kaszni 70%-ban aluminium, és 30%-ban acél, míg az ajtók, a tető és a szárny erősített szénszálból készült. Motorterében a jól ismert 4,0 literes szívó boxermotor dübörög, már 510 lóerővel, amit 8400-as fordulaton ad le, majdnem a 8750 fordulat/perces csúcson. Van itt még háromtárcsás szinterkuplung, és hatfokozatú szekvenciális váltó, amiket a kormány mögül kapcsolhatnak a pilóták. A srácok nem viccelnek: 5000 darabot szeretnének eladni az elkövetkezendő években a 911 GT3 Cupból, amit egy-két rosszabbul teljesítő tömegmodell is megirigyelne. A kiszállításokat már februárban elkezdhetik a csapatok számára, természetesen minden hozzávaló elengedhetetlen kellékkel.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója