hibrid
Bevett szokás az autóiparban, hogy a versenytársak járműveit is megvizsgálják a gyártók. Ez a természetes verseny része, és végsősoron mindenkinek jó, ha tanulnak egymástól. Így tett most a Renault is, aki a Toyota Hybrid Synergy Drive egységét szedte most darabjaira. Vizsgálataik alapján a japán hibridrendszer komponensei körülbelül hasonló értéket képviselnek, mint amennyit a saját rendszerük. Tehát az új E-Tech rendszer hasonló összegbe kerül a Renaultnak, mint a Synergy Drive a Toyotának. Mindez különösen annak fényében becsülendő, hogy a Toyota már több mint 20 éve elkezdte forgalmazni a hibrid hajtásláncainak első verzióit.
Luca de Meo ugyanakkor hozzátette, hogy az elkövetkezendő 2-3 évben további drasztikus költségcsökkentések várhatóak a Renault háza táján, főleg az E-Tech rendszerben, ami egyébként ugyanazt a soros-párhuzamos hibrid technológiát használja, amit a Toyota is, viszont minden másban eltér. Főleg a körmös kapcsolós váltó számít rendkívüli újdonságnak, ami egy második villanymotor segítségével szinkronizálja a fordulatot az adott hajtó motorhoz. Ezzel állítólag hasonlóan finom közlekedés érhető el, mint a Toyota E-CVT-jével, ugyanakkor elmarad a sokak által kritizált motorbőgés.