Audi Q7
A tovább elekrifikált Audi Q7-es egy 340 lóerő és 450 Nm leadására képes, hathengeres benzinmotort állít csatasorba egy 94 kW-os és 350 Nm csúcsnyomatékú villanymotor társaságában. Érdekesség, hogy korábban például a BMW négyhengeres alapokra építette hasonló hajtásláncát, azonban az idő múlásával ott is belátták a mérnökök, hogy hiába a papírforma, ekkora SUV-okhoz még plug-in hibrid kivitel esetén is kell a hat henger.
A nagy Audi elektromotorja a nyolcfokozatú automata váltó házában lakik, amelyen keresztül ereje mind a négy kerékhez elér a quattro meghajtás révén. A Q7 55 TFSI e quattro 381 lóerőre és 600 Nm-re képes, míg a fickósabb 60-as variáns 456 lóerőt és 700 Newtonmétert mozgosít, amely, valljuk be, több mint sok a hétköznapora. Valóban kell ezek után egy villanyturbós, dízel, 435 lóerős SQ7? Az Audi szépen csempészett teljesítményt a zöldebb mivolt mögé, vagyis városban 43 kilométerig meríthet energiát a rendszer a 168 cellás, 17,3 kWh-s akkumulátorból, viszont autópályán kicsit szabadjára lehet engedni a lovakat. 135 km/óra felett már minden esetben aktív a benzinmotor, amely 240 km/órás tempóig gyorsítja a monstrum Q7-est.
Az intelligens akkuaktiválással kiválaszthatjuk, időzíthetjük, mikorra tartogatjuk a tisztán elektromos módot, vagyis nem fog apadni menet közben az akku töltöttsége akaratunk ellenére – elővárosi ingázásnál máris hatalmas előny, hogy tényleg a városban tudunk ‘átkapcsolni’.
Az Audi hatékony hangolásának következtében akár 80 kW-nyi energia is visszatáplálható a fékezés során, amely a 335 kW-os összteljesítményhez mérve igen impresszív. A töltés kettes típusú csatlakozón valósul meg, természetesen a myAudi applikáció segítségével, tippjeivel és opcióival.
A Q7-es az ötödik Audi modell, amely megkapja az innovatív, plug-in hibrid hajtásláncot – a Q5, az A6, A7 és A8 után.