Audi
Ingolstadtban engedélyt adtak a fejlesztés alatt álló Q8 gyártásának előkészítésére. Rupert Stadler, az Audi vezérigazgatója elárulta a brit Autocarnak, hogy a nagy crossover az egyik legfontosabb új modell lesz abból a 11-ből, amelyet 2020-ig bemutatnak. A 11 modellből 5 lesz szabadidő-autó, ezeket Q1-nek, Q2-nek, Q4-nek, Q6-nak és Q8-nak fogják hívni.
Úgy számol az Audi, hogy az évtized végére 10 eladott autójából 4 lesz SUV, ami körülbelül évi 800 ezer hobbiterepjáró eladását jelentheti. „Nagy potenciált látunk a SUV szegmensben, és a nagy presztízzsel bíró felső kategóriában” – nyilatkozta Stadler.
A Q8 csúcsmodell elsősorban Kínában, a Közel-Keleten és az Egyesült Államokban lehet sikeres. A modellt technikája szoros rokonságban áll majd az A8 következő nemzedékével, de azzal ellentétben a könnyebb terepen is tud majd menni, mivel a kerekei és hasmagassága nagyobb lesz, és emelhető légrugózással is felszerelik majd.
A több mint öt méter hosszú Q8 alapmodelljét a háromliteresV6-os benzinmotor hajtja majd, a legdrágább RS variánst pedig az RS6-ból és az RS7-ből ismert négyliteres, biturbó V8-as. Természetesen V6-os és V8-as dízelek, sima és konnektoros hibridek is megjelennek a kínálatban, és talán számíthatunk egy teljesen elektromos változatra is, amely a Tesla Model X-nek jelenthetne konkurenciát.
Az Audi dizájnfőnöke, Marc Lichte irányításával egy egyedi, ötajtós, kupészerű karosszériát terveznek a Q sorozat zászlóshajójának: a hátulja nem lesz olyan meredek, mint a Q7-esé, a frontészre pedig agresszívebb formájú lámpákat és hűtőrácsot tesznek majd. Az ablakfelületek mérete is lecsökken, a sárvédőket jobban kiszélesítik.
A Q8 műszakilag a következő generációs Q7-re épül, amelynek alapját a második generációs MLB (moduláris hosszmotoros építőkészlet) adja majd. A konszernen belül az Audi vezeti ennek a padlólemeznek a kifejlesztését, a Q7 és a Q8 modelleken kívül a következő Porsche Cayenne, a Porsche Cayenne kupé, a Lamborghini Urus, a Bentley SUV-ja és a következő Volkswagen Touareg is erre fog épülni. Az MLB II-ben a tengelytávot és a nyomtávot is szabadon lehet majd változtatni, ezért a rá épülő modellek meglehetősen különbözőek lehetnek.
Az MLB-ben nagy arányban használnak majd alumíniumot, nagyszilárdságú acélt és szénszálat a tömegcsökkentés érdekében, aminek köszönhetően a Q7 és a Q8 tömege bemehet két tonna alá, ami 300 kilogrammal kevesebb a jelenlegi Q7 tömegénél.