Széchenyi-egyetem
Az első szemeszter első diákjai, középen Bokor József professzorral és Földesi Péter rektorral.
Az első szemeszterre tizenheten jelentkeztek, jobbára győri középiskolások, de van közöttük szegedi és budapesti is. Az első, konzultációval egybekötött ismerkedésre már sor is került. Ezen a jelenleg még csak 11. osztályos, leendő mérnök hallgatókat Földesi Péter rektor és Bokor József akadémikus köszöntötte, jelezve ezzel az életpálya program súlyát. Mindkét vezető kiemelte, hogy a diákok értékes ambícióját, szorgalmát az egyetem szakmai előnnyé fogja kovácsolni és a mérnöki diploma megszerzése után vállalja, hogy a tudományos fokozat megszerzéséig is elkíséri a tehetségeket.
Vajon hányan lesznek közülük kutatók?
A program részleteit Pup Dániel ismertette. Első lépcsőként mindenki személyre szabott, a Járműipari Kutatóközponthoz és a SZEnergy Teamhez kötődő, alternatív járműfejlesztéssel kapcsolatos feladatot kapott, melynek megoldásában az egyetem hallgatói, oktatói és kutatói is segítenek.
Az első feladat egy önálló prezentáció elkészítése és bemutatása. A kiosztott témák szorosan kapcsolódnak a Járműipari Kutató Központ kutatásaihoz – tudtuk meg Szauter Ferenc irodavezetőtől, aki kérésünkre sorolta, melyek ezek.
Földesi Péter rektornak is fontos a program
Van, aki a hallgatói versenyek témáját dolgozza fel, amelyek az üzemanyag takarékosságra vagy alternatív hajtásra épülnek. Más a járműveken használt napelemek fejlődését, fajtáit, s megint más az elektromos töltőállomások hazai helyzetét tekinti át.
Mint elmondták, első lépcsőben anyaggyűjtés és feldolgozás vár az önként jelentkező középiskolásokra, akik folyamatosan, napi kapcsolatba kerülhetnek az egyetemmel, amelynek kölcsönös elégedettség esetén hallgatói, később pedig akár kutatóivá is válhatnak.
Bokor professzor szerint jó példaképei voltak ezért lett kutató.