együttműködés
A társulás a napokban Vancouverben tartott SIGGRAPH konferencia nyújtotta lehetőséget használta fel, hogy egy videó prezentációval a „Fény sebességével” kirajzolva leplezze le a Porsche 911 Speedster jellegzetességeit, valós idejű ray-tracing (a nézőpontból kiindulva a fénysugár minden képpontra történő visszakövetése) szoftvert használva.
„A ray-tracing alapvetően sokkal realisztikusabban utánozza a fény viselkedését” – nyilatkozta az Automotive Newsnak Francois Antoine, az Epic egyik igazgatója.
Az Epic Unreal Motorja, együttműködve az Nvidia grafikus részlegével lehetővé teszi a formatervezőknek, hogy egy újgenerációs megoldással sokkal pontosabban lássák, hogyan játszik a fény a különböző felületeken, s eltérő szögekben.
A digitális modell horizontálisan és vertikálisan is képes különféle szögekbe és pozícióba elfordulni, és a fényforrás intenzitását, valamint pozícióját változtatni, reális árnyékokat és gyújtópontokat megalkotva.
„Mindez meglehetősen időigényes és komputer intenzív feladat” – mondta Christian Braun, a Prosche virtuális designért felelős igazgatója. "Ötszáz számítógépet kapcsolnak össze olyan hosszú időre - s több késleltetéssel, ha a változások megkövetelik -, míg a rajzolás végbemegy. A rendszer egy komputeren két új Nvidia Quatro RTX GPU kártyát használ, és valós időben dolgozik.
Az Unreal Engine az Epic játékrajzolási gyakorlatából fejlődött ki. Az Epic mintegy két évvel ezelőtt kezdett el együttdolgozni a Porsche-val.
Fordítás: Lehőcz Rudolf