Jaguar Land Rover
Az átalakított, integrált és bővített Jaguár és Land Rover gyártósorokon rugalmas, megosztott platformokat alkalmaztak, és új erőátviteli technológiák jellemezték a változást. A cég az Egyesült Királyság legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát, mely több mint 19 ezer dolgozót foglalkoztat négy gyártóbázisán és két technikai központjában. A Range Rover vonal ma Anglia legnagyobb luxusexportja, valamennyi, a szigetországban 2016-ban épített luxuskocsi 85 százalékát e márka adta. A cég időközben megkezdte az autói gyártását Brazíliában, Kínában és Szlovákiában is. A JLR a Tata tulajdonlása alatti első tíz évében a várakozásokon felüli sikereket ért el.
E sikerek előzménye volt, hogy Wolfgang Ziebart, a Jaguar gépészeti igazgatója 2013. végére jelentős tervvel rukkolt elő, ami az I-Pace, egy akkumulátor meghajtású crossover modellekhez szállítandó villamos motorokat célozta, melyeket a Jaguar a Tesla Model X kihívójának szánt. Az elektromos motor akkor még világszerte csaknem valamennyi autógyártónál kívül esett a tervezői és gyártási szaktudáson.
Az a fajta elhatározás volt ez, mely valószínűleg nem történhetett volna meg a Jaguar vagy a Land Rover bármely korábbi együttműködő szülei, a British Leylan/Rover Group, a British Aerospace, a BMW és a Ford alatt, melyek tíz évvel ezelőtt eladták e márkát a Tatanak.
Fordítás: Lehőcz Rudolf