Jaguar Land Rover

Virul a Jaguar Land Rover a Tata alatt

2018.06.06.

A Tata tíz éves tulajdonlása alatt a Jaguar Land Rover 146 százalékos növekedést produkált globális eladásainál, a 2008. évi mintegy 252 ezer járművel szemben tavaly már több mint 621 ezret értékesített. Nyolc egymást követő év profitja összesen 11,4 milliárd font (15,9 milliárd dollár) volt – tartalmazza az Automotive News írása.

Az átalakított, integrált és bővített Jaguár és Land Rover gyártósorokon rugalmas, megosztott platformokat alkalmaztak, és új erőátviteli technológiák jellemezték a változást. A cég az Egyesült Királyság legnagyobb autógyártójává nőtte ki magát, mely több mint 19 ezer dolgozót foglalkoztat négy gyártóbázisán és két technikai központjában. A Range Rover vonal ma Anglia legnagyobb luxusexportja, valamennyi, a szigetországban 2016-ban épített luxuskocsi 85 százalékát e márka adta. A cég időközben megkezdte az autói gyártását Brazíliában, Kínában és Szlovákiában is. A JLR a Tata tulajdonlása alatti első tíz évében a várakozásokon felüli sikereket ért el.

E sikerek előzménye volt, hogy Wolfgang Ziebart, a Jaguar gépészeti igazgatója 2013. végére jelentős tervvel rukkolt elő, ami az I-Pace, egy akkumulátor meghajtású crossover modellekhez szállítandó villamos motorokat célozta, melyeket a Jaguar a Tesla Model X kihívójának szánt. Az elektromos motor akkor még világszerte csaknem valamennyi autógyártónál kívül esett a tervezői és gyártási szaktudáson.

Az a fajta elhatározás volt ez, mely valószínűleg nem történhetett volna meg a Jaguar vagy a Land Rover bármely korábbi együttműködő szülei, a British Leylan/Rover Group, a British Aerospace, a BMW és a Ford alatt, melyek tíz évvel ezelőtt eladták e márkát a Tatanak.

Fordítás: Lehőcz Rudolf

 

Az oldal fő támogatója