Jaguar F-Pace
A Special Vehicle Operations (SVO) részleg 44 százalékos teljesítménynövelő kezelésnek vetette alá a modellt, az F-PACE SVR kompresszoros 5.0 V8 benzinmotorja 550 lóerőt és 680 Nm forgatónyomatékot ad le. Ezzel a teljesítménnyel állóhelyzetből 4,3 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet, a végsebesség 283 km/óra.
„Az F-PACE SVR a motorteljesítményéhez méltó vezethetőséget és dinamizmust kínál. A sport-szabadidőjármű minden rendszere különleges hangolást kapott, a kormányzástól az egyedi konfigurációjú felfüggesztésig, az eredmény pedig egy olyan jármű, amely az F-PACE modellcsalád és az SVR típusok legkiválóbb jellemzőit egyesíti magában.”
Mike Cross, a Jaguar Land Rover járműintegritásért felelős főmérnöke
A módosított aerodinamikai elemek között megtalálhatók a nagyobb első légbevezető nyílások, a légcserenyílások a kerékdobon, amelyek a kerékíven belüli nyomást hivatottak csökkenteni, emellett mérséklik a felhajtóerőt, extra hűtési teljesítményt biztosítanak, valamint hozzájárulnak a modell nagysebességű stabilitásához. Ezen túlmenően egyedi kerékív-toldatok és küszöbborítások ruházzák fel hamisítatlan, aszfaltra lapuló erővel az SVR modellt.
Szintén egyedi kivitelű az SVR motorházfedél, amelynek szellőzőnyílásai segítenek elvezetni a forró levegőt a motortérből, valamint látványosan emlékeztetnek az SVR menetdinamikai képességeire.
Hátul különleges légterelő és új lökhárító határozza meg a modell megjelenését, utóbbiban kapott helyet az aktív kipufogórendszer négy végcsöve. Szintén a lökhárítóban alakították ki azokat az oldalsó aerodinamikai elemeket, amelyek a jármű farától távol vezetik el a légáramlatokat, ezzel javítva a karosszéria légellenállását.
A módosított felfüggesztés elöl 30, hátul 10 százalékkal feszesebb, progresszív tekercselésű rugókat kapott, a speciális kanyarstabilizátor 5 százalékkal csökkenti a karosszéria oldaldőlését.
Az új, kistömegű 21 (opcióként 22) colos, kovácsolt könnyűfém keréktárcsák hátul 25 mm-rel szélesebbek, mint elöl, ami ugyancsak hozzájárul az SVR tökéletesített vezethetőségéhez. A 22 colos keréktárcsák elöl 2,4, hátul 1,7 kilogrammal könnyebbek; egyedi kialakításuk révén több hűtőlevegő jut a 395 mm-es első és 396 mm-es hátsó féktárcsákra. Az első és hátsó féktárcsák egyaránt két részből állnak; az így elért tömegcsökkentés is hozzájárul az SVR dinamikus vezethetőségéhez.
Az F-PACE SVR a Jaguar aktív kipufogórendszerét is megkapta. A variálható szeleppel szerelt rendszer karizmatikus hangzása mellett szabadabb légáramlást is biztosít, így fontos szerepet játszik az SVR modell fokozott menetdinamikai képességeiben. Az SVR kipufogó rendszere 6,6 kilogrammal könnyebb az F-PACE alapkivitelű kipufogójánál.
Az SVR modell az első F-PACE, amely megkapta a Jaguar elektronikus aktív hátsó differenciálművét (EAD), kiegészítve a modell eleve teljes körű, fejlett technológiai arzenálját. Az állandó összkerékhajtási rendszer intelligens hajtáslánc-dinamikai (IDD) vezérlő technológiáját úgy optimalizálták, hogy a lehető legteljesebb mértékben kiaknázza az EAD képességeit, miközben az Adaptive Dynamics felfüggesztés, az elektromos szervokormány (EPAS) és a dinamikus üzemmód-szabályozás rendszerek egytől egyig egyedi vezérlő szoftvert kaptak az SVR fedélzetén. A dinamikus üzemmód aktiválásával gyorsabbá válnak a sebességváltások, harapósabbá a gázreakció, míg a közvetlenebb kormányzás minden körülmények között magával ragadó vezetési élményt szavatol.