elektromos autó
Dr. Ulrich Hackenberg, az Audi fejlesztésekért felelős igazgatósági tagja az Audi pénzügyi beszámolóján, Ingolstadtban beszélt az új modellekről. Idén 17 új modellt és modellváltozatot mutatnak be, 2020-ra az a cél, hogy összesen 60 modellje legyen a cégnek.
Hackenberg elárulta, hogy dolgoznak a legkisebb szabadidő-autón, a Q1-en, és, hogy a hamarosan érkező második generációs Q7 már a hosszmotoros építőkészlet, az MLB következő nemzedékére fog épülni. Arról is tájékoztatott, hogy az A6-ból, A8-ból és az új Q7-ből is lesz konnektoros hibrid változat, de a bevezetési dátumokat nem említette. Az viszont biztos, hogy az A3 e-tron konnektoros hibridet idén nyáron vezetik be a piacra.
Hackenberg elárulta, hogy felülvizsgálták az R8 e-tron gyártásnak lehetőségét, és arra jutottak, hogy kis szériában, kizárólag rendelésre mégis piacra dobják az elektromos hajtású szupersportautót. Azért döntöttek így, mert a legújabb technikai fejlesztéseknek (új akkumulátor technológia, az akkumulátorok helyének áttervezése, kisebb fogyasztású fedélzeti rendszerek, hatékonyabb hajtáslánc) köszönhetően a hatótávolságot 215 kilométerről 450 kilométerre sikerült megnövelni.
Hackenberg elárulta, hogy a kocsi egyfajta működő tesztlaborként is funkcionálni fog, a fejlesztőcsapat ezen próbálja majd ki a legújabb technológiákat, mint például a „by wire” rendszerű, azaz mechanikus kapcsolat nélküli, elektromos vezetési rendszereket (kormányzás, fék), valamint az aktív futóművet.