BMW
Bemutatkozott a BMW legújabb kupé szabadidő-autója, amely az X6-osnál már bevált receptet egy méretkategóriával alacsonyabban valósítja meg. A szériagyártású X4 formája hű maradt a tavaly áprilisban leleplezett tanulmányautóhoz: a kocsi orra a nemrég ráncfelvarráson átesett X3-ra hasonlít, a tetővonal viszont kupésan lejtős lett, és a hátsó traktus is teljesen máshogy néz ki. A tető a vezető feje fölött éri el a legmagasabb pontját, utána azonnal süllyedésbe kezd.
A sportosságot szolgálja, hogy a vezető és az első utas 20 mm-rel mélyebben ül, mint az X3-asban, és az is, hogy a szériafelszereltség részévé tették a változó áttételű kormányzást, a kanyarban az ívbelső kereket fékezgető Performance Control rendszert, a sportkormányt, és az automataváltós verziókban a kormánykerék mögötti váltófüleket is. A hátsó üléseket úgy formázták, hogy igazából csak két személynek legyenek kényelmesek, de a forgalmi engedélye szerint az X4-es valójában ötszemélyes. A hátsó ülések 40/20/40 arányban dönthetők le, ami sokat javít a variálhatóságon.
A motorkínálat három benzines (X4 xDrive20i, X4 xDrive 28i, X4 xDrive 35i) és három dízelmotort (X4 xDrive20d, X4 xDrive30d, X4 xDrive35d) tartalmaz, ezek közül csak a kétliteres, 190 lóerős és 400 Nm nyomatékú dízelmotor új, amely 5,0 literes átlagfogyasztással rendelkezik. Ennél csak egy literrel fogyaszt többet a 313 lóerős csúcsmotor, a 650 Nm-es nyomatékú, 35d jelzésű duplaturbós, soros hathengeres dízel, amely 5,2 másodperc alatt gyorsítja fel 100 km/h-ra az autót.
A kisebb motorokhoz feláras, a nagyokhoz széria nyolcfokozatú automataváltó az Eco Pro üzemmódban vitorlázó funkcióra is képes, vagyis egyenletes tempónál, vagy gázelvételnél lekapcsolja a motort a hajtásból, és csak a gázelvételre indítja újra egy szempillantás alatt.
Felárért számos vezetéstámogató rendszer közül lehet választani a Head up Display-től kezdve a sávtartó asszisztensen át a dugóban is működőképes, távolságtartó tempomatig.