Audi

Két literből 420 lóerő az új Audi TT-ben

2014.03.04.

A sorozatgyártású TT-k mellett egy bivalyerős tanulmány verziót is elvitt Genfbe az Audi.


Az Audi TT Quattro Sport Concept orrában a jól ismert kétliteres EA888-as turbómotor dolgozik, de a mérnökök a normál változat közel duplájára, 420 lóerőre emelték a teljesítményét. Ezt úgy érték el, hogy átdolgozták a hengerfejet, speciális, alumínium dugattyúkat, ultranagy szilárdságú acélból kovácsolt főtengelyt és új tervezésű, 1,8 bar nyomáson üzemelő turbófeltöltőt használtak.

Az erőforrás legnagyobb nyomatéka 450 Nm, amely 2400-as fordulatszámtól áll rendelkezésre. A 210 lóerős literteljesítmény jobb, mint amit a 2001-es Le Mans-i győztes Audi versenyautó, az R8 benzinmotorja tudott. Ekkora erőt nem lehetett volna az első kerekekre küldeni, a tanulmányautó ezért összkerékhajtású, a váltója pedig duplakuplungos automata.

A valaha volt legerősebb Audi TT 3,7 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h sebességre, a tömege 1344 kilogramm. Természetesen a kocsi külseje is eltér a széria TT-étől, mivel a hűtőrácsa gyémánt alakú motívumokból épül fel, a fényszórója mátrix LED technikájú, és a motor megnövekedett levegőigénye miatt a légbeömlők is sokkal nagyobbak. A kiszélesített kerékjáratokban 20 colos felnik vannak, az első szplittert és a hátsó diffúzort szénszálból készítették el. Kanyarban a hatalmas hátsó szárny nyújtotta leszorítóerő jelentősen növeli a tapadást.

A csomagtartóban két bukósisaknak alakítottak ki helyet, a beltérből a súlycsökkentés miatt kidobták a hangszórókat és a könyöklőket. Versenyautós megoldás, hogy a motorindító gombot a kormányon helyezték el, de van itt egy olyan kapcsoló is, amellyel a vezető a 12,3 colos digitális műszerfalat állíthatja be a saját ízlésére. Bár a gyártásról nem esett szó, elképzelhető, hogy a TT Quattro Sport Concept a közelgő TT RS-t, vagy egy még keményebb, versenypályára optimalizált verziót vetít előre.

 

Az oldal fő támogatója