Genfi Autószalon

300 km/órás szuperkombi a Jaguártól

2014.02.25.

Az 550 lóerős V8-as hihetetlen menetteljesítményekhez segíti hozzá az XFR-S Sportbrake-et.


Az Audi RS6 Avant és a Mercedes E 63 AMG T-Model vetélytársának szánt brit sportkombi orrában ugyanaz az ötliteres, kompresszoros, 550 lóerős, 680 Nm nyomatékú, alumínium V8-as dolgozik, mint a négyajtós XFR-S-ben. A motor ereje nyolcfokozatú ZF automataváltón és egy elektronikusan vezérelt aktív önzáró differenciálművön keresztül jut el a hátsó kerekekre, kézi váltó és összkerékhajtás nincs. Az F-Type-ból átvett Quickshift technológia pontosabban veszi el a gyújtást felkapcsoláskor, így gyorsabban végrehajtható a művelet, visszaváltásokat pedig gázfröccsel teszi simábbá. Az intelligens váltó felismeri, ha kanyarban van az autó, és ilyen nem vált sebességet a kijáratig.

A százas sprintet mindössze 4,8 másodperc alatt teljesíti a szuperkombi, a végsebességét elektronika korlátozza 300 km/h-ra. A közvetlen befecskendezéses, változó szelepvezérlésű motor a fogyasztás és szén-dioxid kibocsátás terén 20-30 százalékkal rosszabb, mint a német vetélytársak turbómotorjai, mivel az XFR-S Sportbrake gyár által megadott átlagfogyasztása 12,7 liter.

De a csomagtartó méretében is elmarad a Jaguar a németektől, mivel alaphelyzetben csak 550 literes a poggyásztere, míg az Audi 565, a Mercedes pedig 695 litert kínál. A négyajtós XFR-S-hez képest át kellett hangolni a menetstabilizáló rendszert, a hátsó rugókat, az adaptív lengéscsillapítást és a differenciálművet is, hogy a kombi várhatóan nagyobb terhelése se jelentsen gondot a kanyarokban és a kigyorsításoknál.

A 20 colos könnyűfém keréktárcsák mögött családi pizza méretű, 380, illetve 376 mm átmérőjű, hűtőcsatornákkal ellátott acél féktárcsák bújnak meg. A felnikre elöl 265/35-ös, hátul 295/30-as, speciálisan az autó számára fejlesztett Pirelli abroncsokat húztak. A Genfi Autószalonon bemutatkozó kocsi alapára 82495 font, ami 31 millió forintnak felel meg.

 

Az oldal fő támogatója