járműgyártás
Az Audi, a Volkswagen már rendelkezik gyártókapacitással. Előbbi San José Chiapa-ban Q5-ösöket gyárt, utóbbi pedig Pueblában a Jetta, a Beetle és a Golf Variant típusokat.
Még az idén megnyílik a Mercedes Nissannal közös gyára Aguacalientes-ben, a BMW pedig San Luis Potosí-ban 2019-től kezdi el gyártani a 3-es BMW-ket.
A bajor gyártó Trump amerikai elnök fenyegetése ellenére - hogy büntetővámmal súlytja a Mexikóban készülő autókat - folytatja az egymilliárd dolláros beruházást - írja az automobilwoche.de
A BMW mexikói gyárában 1500 embert foglalkaztat majd.
A német gyártók tehát nem riadtak meg az elnöki fenyegetéstől, vannak gyártók azonban, akik rövid és közép távon jegelik a beruházásokat - mondta el a lapnak Alejandro Aurrecoechea, a Control Risks befektetési cég szakembere. Majd számba vette az egyes gyártókat, hogy reagáltak Trump elnökségére.
A Ford tervezte, de felfügesztette mexikói gyárépítési elképzeléseit.
A General Motors, a Fiat-Chrysler, a Toyota, a Honda, a Mercedes-Benz és a BMW nem állnak el a beruházásoktól.
Azért jöttünk San Luis Potosi-ba, hogy itt maradjunk - nyilatkozta Hermann Bohrer, a BMW mexikói gyárának vezetője.
Mexikó jelenleg a hetedik legnagyobb autógyártó a világon, számítások szerint 2020-ra a TOP 5 tagja lesz.
A gyors növekedés persze problémákat is okoz. Nincs elég jól képzett szakember, a repülőterekhez és kikötőkhöz vezető infrastruktúra is sok kívánni valót hagy maga után - írja az automobilwoche.de