Audi
„Hosszú távon a jelenlegi hajtáslánc-variációk számát 40 százalékkal fogjuk csökkenteni” – nyilatkozta Rupert Stadler Audi-vezérigazgató a cég nemrég tartott pénzügyi eredmény-beszámolóján. „A rendszert egyszerűbbé, átláthatóbbá tesszük, ezzel erőforrásokat szabadítunk fel, amiket a jövőbeli elektromos hajtásokra fogunk fordítani” – tette hozzá.
„Meg vagyok győződve arról, hogy új dolgok csak akkor érkezhetnek, ha pár régitől megszabadulunk. Mi van például a kétajtós modellekkel, amik nem fogynak nagy darabszámban? Ha ezektől megszabadulnánk, nem sokat vesztenénk. Vagy említhetném a négyhengeres motorokat is. Valóban szükség van ennyiféle motorra ennyiféle teljesítményszinttel? Vagy tényleg ennyi motornak kell kézi váltós és automataváltós változatot is készíteni? Ez az egyszerűsítés a végső célunk” – folytatta.
Az elektromos autózásról beszélve a töltés is szóba került a konferencián. „Az otthoni töltés mellett szükség van a hosszú utak közbeni töltési lehetőségekre is. Éppen ezért infrastruktúra-építésbe kezdünk, azért, hogy megadjuk a kezdő lökést az elektromos autózásnak. Ez szokatlan lépés egy autógyártótól. Európában a Volkswagen-csoport a Porsche és az Audi révén azt tervezi, hogy egy vegyesvállalatot hoz létre a BMW-vel, a Daimlerrel és a Forddal. Együtt fel akarunk építeni egy nagyteljesítményű töltőhálózatot 350 kW-os töltőpontokkal, amelyek gyorstöltésre adnak majd lehetőséget a hosszú utak alatt a legnagyobb forgalmú autós útvonalak mentén Európában” – folytatta.
A 2025-ös stratégia alapelveinek megfelelően az Audi eldöntötte, hogy bevételei 6 százalékát kutatás-fejlesztésre fordítja a jövőben. 2020-ig három elektromos autót fog bemutatni a gyártó. Az első 2018-ban jön, és egy nagy szabadidő-autó lesz 500 km-es hatótávval. 2019-ben érkezik egy ötajtós modell, ami nem SUV, de a normál autóknál magasabb építésű. A harmadik egy kiskocsi lesz 2020-ban. Rupert Stadler arra számít, hogy 2025-re minden harmadik eladott Audi elektromos vagy részben elektromos hajtású lesz.