Porsche

A Porsche elkészítette az első kombiját

2017.03.02.

A normál Panameránál praktikusabb Sport Turismo a Genfi Autószalonon mutatkozik be.

A tavaly érkezett második generációs Panamera második karosszériaváltozata a Sport Turismo, amely egy sportos kombi. Ez a kocsi azért készülhetett el, mert a 2012-es Sport Turismo tanulmányautó annak idején nagyon pozitív fogadtatásban részesült.

A karosszériát a Mission E tanulmányt is jegyző formatervező, Mitja Borkert tervezte meg, ő azóta már egyébként elhagyta a Porschét, és a Lamborghini dizájnigazgatójaként dolgozik, persze továbbra is a Volkswagen-konszern kötelékében.

Csak a B-oszlop mögötti rész különbözik a normál Panamerához képest, a Sport Turismo teteje később kezd esésbe, akkor viszont meredekebb szögben folytatódik a csomagtérfedél. Módosultak a hátsó ajtók, a sárvédők és a természetesen a D-oszlop is. Nagyban növeli a használati értéket, hogy a csomagtartó nyílása nagyobb lett, a rakodóperem pedig mélyebbre került, mint a normál Panamerában. Az 520 literes csomagtartó 20 literrel nagyobb, mint az ötajtós modellé, és ebben már sínek, rögzítőpontok és hálók is megkönnyítik a rakodást. Lehajtott ülésekkel a csomagtartó 1390 literes.

A sebesség függvényében kinyíló hátsó szárny a hátsó szélvédő aljáról a tetejére költözött. Amikor nyitva van, 50 kilóval növeli a hátsó tengelyre ható leszorítóerő nagyságát. Normál esetben 170 km/h felett nyílik ki (1 fokos szögben), de ha a vezető Sport üzemmódra kapcsol, akkor már 90 km/h-nál kibújik a fedél alól. Ha az autóban tetőablak is van, és azt kinyitják, akkor a szpojler 26 fokos szögbe vált, hogy csökkentse a szélzajt.

Az 5,05 méter hosszú, 1,94 méter széles, 1,43 méter magas sportkombi 5 mm-rel magasabb a normál Panameránál, a 2,95 méteres tengelytáv változatlan. Ez az első Panamera, amelyben akár hárman is ülhetnek hátul, igaz, a középső ülés csak gyerekeknek elég nagy, azt viszont a szélen ülő felnőttek is értékelni fogják, hogy nőtt a fejtér.

A nyári piaci bevezetéskor a Sport Turismo öt motorral lesz kapható, a teljesítményskála 330-tól 550 lóerőig terjed. A Panamera 4, Panamera 4S, Panamera 4S Diesel, Panamera 4 E-Hybrid és a Panamera Turbo változatokhoz később csatlakozik majd a 680 lóerős Turbo S E-Hybrid csúcsváltozat.

 

Az oldal fő támogatója