Audi

Bemutatkozott a legnagyobb Audi SUV

2017.01.10.

A Q8 tanulmány változata a Detroiti Autószalonon debütált.

Az Audi legnagyobb szabadidő-autója műszakilag szoros rokonságban áll a két éve bemutatott Q7-essel, de annál sportosabb karosszériát kapott, a tető például kupésan lejt hátrafelé. Bár az utastérben csak négy ülése van, a Q8 tanulmány 5,02 méteres hosszával és 2,04 méteres szélességével nagyobb a hétszemélyes Q7-nél, a csomagtere 630 literes.

Nem csak nagyobb, de agresszívebb kinézetű is az új karosszéria, ami már az orr-részen is érződik. Soha ekkora singleframe maszk nem volt még Audin, a rács méreteit még hat függőleges krómozott léc is hangsúlyozza. A fényszórók a legfejlettebb mátrix lézer technológiát használják, alattuk pedig hűtőnyílásokat vágtak, de a lökhárítóban is van két hatalmas nyílás. Automatikusan nyílnak ki az ajtók, érintésre, az ablakok a sportos küllem miatt keret nélküliek. A Q8 23 colos felniken gördül, melyek mögött 20 colos kerámia féktárcsák lapulnak.

A tanulmányban egy konnektoros hibrid hajtáslánc dolgozik a háromliteres V6-os benzines turbómotorral, a villanymotort a nyolcfokozatú automatikus váltó házába rejtették el. Összesen 449 lóerőt és 700 Nm-t tud leadni a komplex hajtásrendszer, ami 5,4 másodperces százas sprintidőhöz és 250 km/h-s végsebességhez elég.

A 17,9 kilowattórás akkujával a kocsi akár 60 kilométert is meg tud tenni tisztán elektromos hajtással, hibrid módban pedig ezret, ekkor állítólag csak 2,3 liter a fogyasztás, amit azért illik fenntartással kezelni, mert ezt az európai ciklus szerint mérték, ami nagyon engedékeny a konnektoros hibridekkel.

A Q8 tanulmány hátra nyomatékvektor szabályozást kapott, ami az ívbelső kerekek fékezgetésével valósul meg, a futóműben adaptív légrugók felelnek a komfortos futásért és a stabilitásért. Utóbbiak akár 90 mm-rel is fel tudják emelni a kocsit, ami terepen rendkívül hasznos. Az Audi elárulta, hogy a Q8 szériaváltozata már 2018-ban gyártásba kerülhet a Pozsonyi üzemben.

 

 

Az oldal fő támogatója