Audi A5
Az Audi A5 kabrió természetesen a nemrég bemutatott A5 kupén alapul. Mindkét kocsi az MLB Evo platformra épül, ami sokkal több nagy- és ultranagy szilárdságú acélt tartalmaz a régi MLB padlólemeznél, ami pozitívan hat a karosszéria torziós merevségére, ez pedig egy kabriónál kulcsfontosságú.
Az Audi szerint ez ma a legmerevebb kabrió a szegmensben, a torziós merevsége 40 százalékkal jobb, mint elődjének. A merevebb karosszériát ráadásul úgy érték el, hogy az A5 kabrió tömege 40 kilogrammal csökkent, a fronthajtású 2.0 TDI most 1690 kilogrammot nyom a mérlegen.
Az új fejlesztésű vászontető egy gombnyomásra kinyílik 15 másodperc alatt, de a csukáshoz is elég neki 18 másodperc. Akár 50 km/h sebességnél is végre lehet hajtani a nyitást és a csukást is. A többrétegű vászontető hangszigetelési képessége felülmúlja az elődét, így nagy tempónál is jóval csendesebb a kabin, mint korábban.
Elődjéhez képest a karosszéria hossza 47 mm-rel, a tengelytáv 14 mm-rel nőtt meg, utóbbinak köszönhetően a hátul ülők lábtere 18 mm-t nőtt. Sikerült a csomagtartó méretén is javítani, csukott tetővel 380 literes a tér a korábbi 320 helyett. A hosszú tárgyak szállítását megkönnyíti az 50:50 arányban dönthető hátsó üléssor.
Az A5 kabrió motorválasztéka megegyezik a kupééval, a teljesítményskála 190-354 lóerőig terjed, utóbbi az S5 háromliteres turbómotorjának teljesítménye. Az S5 kabrió 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ra.
Kézi, dupla kuplungos és hagyományos automata váltó is van a kabrió kínálatban, a quattro hajtás az erősebb motorokhoz széria. Valószínűleg 2017-ben jelenik meg az 500 lóerő körüli teljesítményű RS5 kabrió, amelyben a Porschéval közösen fejlesztett 2,9 literes biturbó V6-os dolgozik majd.