Le Mans
Az Audi hivatalosan bejelentette, hogy 18 év után kiszáll a Hosszútávú Világbajnokságból (WEC), vagyis jövőre már nem indít gyári csapatot. A négykarikás márka a hosszú időt töltött a sorozatban, ezalatt 13-szor győzött a Le Mans-i 24 órás versenyen, aminél több első hellyel (18) csak a Porsche büszkélkedhet.
A WEC helyett a jövőben a Formula E-re koncentrál az Audi, arra a sorozatra, ahol tisztán elektromos hajtású, együléses formulaautók versenyeznek a legnagyobb metropoliszok belvárosában. Az első két szezonban az a privát ABT-Schaffler csapat képviselte az ingolstadti márkát gyári támogatással, amelyik jövőre már teljesen gyári istállóvá alakul át nagyobb költségvetéssel és fejlesztési kapacitással.
„Elektromos hajtással veszünk részt a jövő versenysorozatzában. Ahogy a szériaautóink is egyre inkább elektromos hajtásúvá válnak, a technológiai kirakatunknak számító versenyautóink is így tesznek” – nyilatkozta Rupert Stadler, az Audi első embere a döntéssel kapcsolatban.
A döntés minden bizonnyal összefüggésben van a Volkswagen-konszern tavalyi dízelügyével is, abban a tekintetben, hogy a cégcsoport már nem kívánja a dízel technológiát reklámozni a Le Mans-i Audi R18 TDI versenyautóval, és abban a tekintetben is, hogy jelentős költségmegtakarítást jelent a vállalatnak a WEC-ből való kiszállás.
A DTM-ben viszont marad az Audi, az új A5-ösből készített versenyautó a 2017-es szezonban fog bemutatkozni, és továbbra is támogatni fogják Mattias Ekström ralikrossz világbajnok privát csapatát anyagi és technikai értelemben is.