taxi
Az elektromos taxit a fekete hűtőmaszkról lehet felismerni
Pár éve a Nissan a New York-i, barcelonai és tokiói taxi tenderek mellett a londonit is megnyerte a 2009 végén bemutatott NV200-assal, melynek az első, londoni taxivá átalakított prototípusát 2012-ben mutatták be. Az a modell kívülről még csak a fekete fényezése és a Taxi feliratok miatt hasonlított a klasszikus londoni taxikhoz, de a Nissan a helyi polgármesteri hivataltól, a londoni közlekedési vállalattól, a taxi társaságoktól és egyéb szervezetektől kapott visszajelzések alapján alaposan áttervezte a modellt másfél év alatt.
A 2012-es változat még így nézett ki
Az új londoni NV200-as markánsan különbözik a 2012-es változattól, ugyanis a Nissan angliai dizájnközpontjában, Paddingtonban – ahol a Juke és az új Qashqai formáját is megálmodták - teljesen átalakították a kocsi orrát. Kerek fényszórókat vezettek be, hogy meglegyen a hasonlóság a régi „hackney carriege” modellekkel, új lett a trapéz alakú, krómozott keretű hűtőmaszk és az első lökhárító is. A tetőn lévő sárga Taxi feliratot már ledek világítják meg.
Energiatakarékos ledek világítanak a felirat mögött
Nem csak a külsőt érintették az átalakítások, a Nissan angliai fejlesztőközpontjának köszönhetően új hajtásláncokat is kapott az autó. A Renault-eredetű 1,5 literes dízelmotort 1,6-os Nissan motorra cserélték, amely ugyan kissé többet fogyaszt (5,3 helyett 7,1 litert), de cserébe sokkal kevesebb rákkeltő részecskét és nitrogén-oxidot ereget ki magából, és vélhetően a futásteljesítménye is magasabb. A fogyasztásnövekedéshez az is hozzájárult, hogy a kézi helyett automataváltót kapcsoltak a motorhoz, a sofőrök nagy örömére. Váltani a 2015-ben érkező, teljesen elektromos hajtású EV változatban sem kell majd, amelyet a függőleges lécek nélküli, fekete hűtőmaszkról lehet majd felismerni.
Krómozott a hűtőmaszk a benzines változaton
A hajtásláncokon kívül műszakilag nem nyúltak a 2012-es változathoz, de nem is volt rá szükség, hiszen már az is teljesítette a londoni taxikra vonatkozó szigorú előírásokat. Ezek közé tartozik, hogy az autónak képesnek kell lennie keresszékes utasok fogadására, és a fordulókörének átmérője (a híres Savoy Hotel előtti mini-körforgalom miatt) nem lehet nagyobb, mint 7,6 méter.
Öten is elférnek, de akár kerekesszékesek is jöhetnek. Van USB-csatlakozó is
Az új londoni taxiban öt utas foglalhat helyet, közülük három a menetirányba néz, kettő pedig a menetiránynak háttal foglalhat helyet, utóbbiak egy felhajtható padon ülhetnek. Nem lehet a vezető mellé ülni, mert az első utasülés helyén csomagtartót alakítottak ki. A Nissan külön felhívta a figyelmet a sajtóanyagban a könnyen nyitható és zárható tolóajtóra, amely nem csak a ki- és beszállást könnyíti meg, de a motorosok és kerékpárosok biztonságát is növeli.
Az új londoni taxit egy kizárólagos forgalmazói jogot kapott londoni Nissan kereskedésben lehet majd megvenni, az alapára 30 ezer font, azaz több mint 10 millió forint lesz.