BMW 5
Az alumíniumból és nagyszilárdságú acélból készült elemek módszeres integrálásával az új BMW 5-ös limuzin saját tömege mintegy 100 kilogrammal csökkent a megegyező motorváltozatú, hajtásláncú és felszereltségű elődmodelljéhez képest. Megjelent az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering), amely a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással is társítható. Az új, 4 935 milliméter hosszú BMW 5-ös limuzin légellenállási alaktényezője (Cd = 0,22 a leghatékonyabb modellváltozat esetében) új mércét állít fel.
Újabb lépés az automatizált járművezetés felé
Az új BMW 5-ös sorozatot az alapfelszereltség részeként sztereo kamerával szereli fel, amelyek az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető radar- és ultrahang-szenzorokkal együttműködve teljes mértékben képesek feltérképezni az autó 360°-os környezetét. Az 5-ös BMW hetedik modellgenerációjában mutatkozik be a kikerülési segédlet (Evasion Aid), a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer (Crossing Traffic Warning), a minden korábbinál pontosabb sávváltást segítő asszisztens (Lane Change Assistant), valamint az aktív oldalirányú ütközést megelőző rendszerrel együttműködő sávtartó asszisztens (Lane Keeping Assistant with Active Side Collision Protection) is.
Az új BMW 5-ös sorozat az extrafelszereltségként elérhető aktív tempomat (Active Cruise Control), illetve az opcionális kormányzási és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Keeping Assistant) kibővített funkcióival 0 és 210 km/óra között az új 5-ös BMW képes a vezető helyett gyorsítani, fékezni és kormányozni is, vagyis akár álló helyzetből elindulni és újra megállni a forgalom tempójában.