Interbrand
Az Interbrand ‘Best Global Brands’ című jelentése szerint a Toyota továbbra is a világ legértékesebb autómárkája, és az összes globális márka felsorolásában is az első öt között szerepel, mivel mindössze az Apple, a Google, a Microsoft és a Coca-Cola előzi meg a világranglistán. A Toyota, a világ legnagyobb autógyártója idén eggyel előbbre lépett, megelőzve az IBM-et. A tavalyi felmérés eredményéhez képest a Toyota márkaértéke 9 százalékkal, 53,6 milliárd dollárra nőtt.
A Toyota dominanciáját az autóiparban minden értékelési szempont megerősíti. Az elmúlt évek során a japán autógyártó hatalmas összegeket fektetett a legmodernebb technológiák fejlesztésébe, s ennek eredménye elsősorban a biztonság területén és az innovatív hajtásláncok kialakításában mutatkozott meg. Rendkívül fontos tény, hogy a vállalat szinte minden modelljében bevezette a fejlett aktív biztonsági rendszereket összehangoló Toyota Safety Sense csomagot, méghozzá alapfelszereltségként, vagy csekély felár ellenében. Mindemellett a Toyota tovább erősítette vezető pozícióját a hybrid járművek piacán, méghozzá mind technológiai értelemben, mind pedig a hybrid modellek számát, illetve az értékesítési eredményeket tekintve. A vállalat elkötelezetten törekszik egy tiszta energiát és tiszta közlekedést használó társadalom megteremtésén, amely a fosszilis energiahordozóktól függetlenül képes működni. Ezért is mutatta be 2014-ben a hidrogénhajtású Toyota Mirai modellt, és ezért dolgozik továbbra is további hidrogénhajtású autók fejlesztésén.
A Toyota mindemellett a motorsport rajongóinak sem okoz csalódást. A vállalat két új modell bemutatásával jelenleg is lendületesen bővíti sportautó-portfólióját, és rajthoz áll a világ legnevesebb versenyein, többek közt a FIA Hosszútávú Világbajnokságon, a 24 órás nürburgringi futamon és a Dakar Rallyn is.