járműtörténelem
A 2016-os év újabb fontos mérföldkövet jelent a Toyota Corolla útján, hiszen a világ legnagyobb darabszámban értékesített modellje idén ünnepli 50. születésnapját. Az első Toyota Corollát 1966-ban mutatták be Japánban. A kétféle (két- és négyajtós lépcsőshátú, illetve két-és négyajtós kombi) karosszériaváltozatban gyártott Corolla “népautónak” készült, ám ennek ellenére kiemelkedő gyártási minőségéről vált híressé, valamint gazdag felszereltségéről, amire addig csak a magasabb szegmensekben akadt példa. A padlóból kiemelkedő sebességváltó kar akkoriban szokatlannak számított. A különálló kagylóülések határozott párnázása kiválóan megtámasztotta az elöl ülők testét, a hátsó üléspad pedig olyan tágas és kényelmes volt, mint egy kanapé bármelyik családi ház nappalijában. Bár az autó a kompakt kategóriába tartozott, emelt tetőmagasságának köszönhetően az utastér kivételesen tágas volt.
A Corolla latinul virágkoszorút jelent. A Toyota azért választotta ezt a nevet, mert azt remélte, hogy ez az autó majd felvirágoztatja a céget, és pontosan így is történt: az első generációs Corolla három éven belül Japán legkelendőbb modellje lett, és az értékesítés a világ más országaiban is gyors ütemben növekedett. A Corolla minden egyes új generációjának fejlesztésekor alapvető fontosságú a vásárlók visszajelzéseinek részletes elemzése. Ennek köszönhető, hogy maga a Toyota is az első Corolla filozófiájára épült: kiemelkedő minőség, megbízhatóság és tartósság, ami messze túlszárnyalja a vásárlók elvárásait. Így született meg az új, 2016-os Corolla is – az autó, amely 50 évnyi Corolla-génállományt hordoz, és amely tökéletesen kielégíti a világ autóvásárlóinak egyre sokrétűbb elvárásait. Az autó külső megjelenése presztízst sugall, erős hangsúlyt kap az érzékelhető minőség, utastere tágas, és a jármű minden eddiginél magasabb szintű technológiát és biztonsági rendszereket kínál. Az új Corolla is a modellsorozat legendás génjeit örökölte, miközben minősége mind a dizájn, mind a tervezés szempontból tovább javult, és továbbra is meggyőző ár-érték arányt képvisel – méghozzá a világ valamennyi piacán.
Az első Corolla-generáció (1966-1970)
A Corolla, azaz a ‘virágkoszorú’ 1966-ban született. Az autó dizájnerei Tatsuo Hasegawa vezetésével arra törekedtek, hogy a Corolla első pillantásra meghódítsa a nagyközönséget.
A második Corolla-generáció (1970-1974)
Az új autó abban az évben készült el, amikor az egymilliomodik Corolla gazdára talált.
A harmadik Corolla-generáció (1974-1979)
E tisztább és takarékosabb Corolla nevéhez más modern technológiák is kötődnek – például a szélcsatornás tervezés –, így ez a modellgeneráció már láthatóan áramvonalasabb lett.
A negyedik Corolla-generáció (1979-1983)
A tekercsrugós futómű érezhetően javította az autó rugózását és menetstabilitását, és a piaci elvárásoknak megfelelően megjelent a kínálatban egy új 1,8 literes dízelmotor is.
Az ötödik Corolla-generáció (1983-1987)
A számos pályaversenyen és rallyn sikert arató modell arról is híres, hogy általa jött divatba a driftelés; nem csoda hát, hogy a Toyota modern történelmében ez a leghíresebb és legnagyobb becsben tartott modell.
A hatodik Corolla-generáció (1987-1991)
Hosszú időn át ezt a modellt tartották a legjobb minőségű Corollának.
A hetedik Corolla-generáció (1991-1995)
Az autó vonzerejét és egyéniségét három fontos összetevő alkotta: a stílusos dizájn, a biztonsággal kombinált menetteljesítmény és a megbízhatóság.
A nyolcadik Corolla-generáció (1995-2000)
Japán gazdasága lassulóban volt, és a fejlesztő csapat a vásárlók elvárásaihoz formálta az új modellt: azokéhoz, akik szerettek volna kevesebb terhet róni környezetükre.
A kilencedik Corolla-generáció (2000-2006)
Az új modell sok tekintetben szakított a múlttal, és már a 21. század ígéretét és technológiáit hordozta.
A tizedik Corolla-generáció (2006-2013)
Az autó menetdinamikája Európa legjobbjai közé tartozott, ugyanakkor könnyű kezelhetősége és térkínálata az észak-amerikai vásárlók számára is vonzó volt. A fejlesztés során a mérnökök tartották magukat az ‘ötperces szabályhoz’, ami szerint a vásárlóknak már az első út alkalmával öt percen belül meg kell érezniük az új modell minőségét.