BMW
Amikor arról kérdezte az Autocar Marc Wernert, a BMW Ausztrália ügyvezetőjét, hogy valóban fontolgatják-e egy pickup modell bevezetését, a német szakember így felelt: „Igen, egy ideje már vizsgáljuk a lehetőségét, kétségkívül érdekes felvetésnek tartjuk”.
A BMW nemrég elindított új globális stratégiája azt irányozza elő, hogy az autógyártó több piac-specifikus modellt gyártson. Ilyen lesz például a csak Kína számára készülő, fronthajtású 1-es limuzin is.
Werner, aki korábban a BMW fejlődő piacokért felelős menedzsere volt – ugyanakkor még nem erősítette meg, hogy konkrét egyeztetések folynának a müncheni igazgatótanácsban egy esetleges pickup modell bevezetéséről. „Mi itt a BMW-nél folyamatosan figyeljük a piaci trendeket. Mindig keressük a piaci réseket, és azt, hogy milyen új termékeket vezethetnénk be, amelyek passzolnának az ügyfeleink ízléséhez.
A pletykák szerint az ebben a témában járatlan BMW azóta kezdte fontolgatni haszonjárművek készítését, mióta szorosan együttműködnek a kisteherautó szegmensben megkerülhetetlen Toyotával. A japán gyártó egyébként idén mutatta be a népszerű pickupjának, a Hiluxnak az új nemzedékét.
A BMW egyik legnagyobb konkurense, a Mercedes tavaly sokkolta a közvéleményt, amikor bejelentette, hogy a Nissan Navara alapjaira saját pickupot készít, pedig a stuttgarti gyártó már ma is kiterjedt haszonjármű portfólióval rendelkezik. A BMW-t bátoríthatja, hogy az X jelzésű szabadidő-autói egytől egyik nagy népszerűségnek örvendenek.
A képen egy pickuppá alakított előző M3-as látható, amely az M divízió áprilisi tréfája volt 2011-ben. Lehet, hogy a viccből hamarosan valóság válik?