Nissan
Az új rendszer alapja az SOFC áramforrást használó e-Bio üzemanyagcella. A rendszer egyben a technológia első autóipari alkalmazása is. Az SOFC üzemanyagcellák az oxigén és többféle lehetséges üzemanyag (pl. etanol vagy földgáz) kémiai reakcióját hasznosítják, és magas hatásfokkal állítanak elő elektromos áramot.
Az e-Bio üzemanyagcelláról
Az e-Bio üzemanyagcella SOFC áramforrása a jármű üzemanyagtartályában tárolt etanolból állít elő elektromos áramot. Az e-Bio üzemanyagcella azzal a hidrogénnel működik, amit a felhasznált üzemanyagból a levegő oxigénjének segítségével nyernek ki a gázreformálás eljárásával, és az itt bekövetkező elektrokémiai reakció szolgáltatja a jármű hajtásához szükséges áramot.
A konvencionálisabb üzemanyagcellás hajtásrendszerekkel ellentétben az e-Bio üzemanyagcella egy nagy hatásfokkal működő SOFC áramforrást használ, ami a benzinmotoros autókéhoz hasonló, 600 km-t meghaladó hatótávolságot tesz lehetővé. Az e-Bio üzemanyagcellás járművek elektromos hajtásából adódó előnyök – mint a csendes haladás, a sima megindulás vagy a lendületes gyorsulás – a tisztán elektromos autóknál (EV) megismert vezetési élményt és kényelmet biztosítják.
Az üzemanyagcellás rendszerekben különböző vegyületek oxigénnel reagálva, káros melléktermékek nélkül generálnak elektromos áramot. A cukornádból vagy kukoricából előállított bioetanol üzemanyagokat világszerte használják Észak- és Dél-Amerikában, valamint Ázsiában is. A bioetanollal működő e-Bio üzemanyagcella hozzájárulhat a környezetbarát közlekedéshez, emellett lehetőséget teremt a helyi energiaelőállításra a meglévő infrastruktúrára építve és azt erősítve.