BMW

Négyturbós dízelmotort készített a BMW

2016.05.07.

A Bécsi Motor-szimpóziumon mutatták be az új háromliteres motort.

A BMW már öt éve is nagy feltűnést keltett, amikor a világon elsőként háromturbós dízelmotorral jelentkezett: a háromliteres sorhatos motorból 381 lóerőt és 740 Nm-t hoztak ki. A fejlesztés nem állt le, és most bemutatták a világ első négyturbós dízelmotorját is, amely szintén a háromliteres blokkon alapul.

Az erőforrás teljesítménye kereken 400 lóerő 4000-es fordulatszám mellett, a nyomatéka 760 Nm 2000-nél. Utóbbi több is lehetett volna, de a nyolcfokozatú automatikus váltó nem bír többet ennyinél. Bár erősebb a régi motornál az új, a fogyasztása a BMW szerint 5 százalékkal csökkent, ami 6,1 litert jelent az európai norma szerint.

A régi, háromturbós motor két kisnyomású, és egy nagynyomású turbóval rendelkezett, az új motornak már két kis, és két nagynyomású turbója van, amelyek lépcsőzetesen működnek: alacsony fordulaton a kis tehetetlenségű kisnyomású turbók pumpálnak levegőt a hengerekbe, magas fordulatszámon viszont átveszik a munkájukat a nagynyomású társaik.

A négyturbós dízelmotort először a 750d xDrive modellbe szerelik be. A luxuslimuzin 4,6 másodperc alatt éri majd el a 100 km/h-t ezzel az erőforrással, a végsebességét pedig elektronika korlátozza majd 250 km/h-ra. Később a motort beépítik majd az új 5-ösbe, az X5-ösbe és az X6-osba is.

 

Az oldal fő támogatója