DTM
Negyedik interjúnk főszereplője a BMW RBM csapat 22 éves brit pilótája, Tom Blomqvist – az előző beszélgetést itt olvashatja –, aki 2016-ban a 31-es rajtszámot viselő Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautót viszi pályára a sorozatban.
– Tom, egy tízes skálán hányasra értékelnéd DTM-beli, 2015-ös debütáló szezonodat?
– Hetest adnék magamnak. A szezon rendkívül keményen indult: hozzá kellett szoknom a tempóhoz, a borzasztóan magas szinthez és a DTM agresszív vezetési stílusához. Amikor elkezdtük a közös munkát a csapattal, jó pár hétbe beletelt, mire sikerült kellően összeszoknunk. A fordulópontot a moszkvai versenyhétvége jelentette. Attól a megmérettetéstől kezdve az időmérőkön rendre a leggyorsabb pilóták között voltam. Nagyon örültem, hogy ezt sikerült kihoznom magamból. Az abszolút csúcspont pedig egyértelműen az Oschersleben-i futamgyőzelem volt.
– Az Oschersleben-i teljesítményedet látva megkönnyebbültél, hogy képes vagy a DTM élmezőnyében versenyezni?
– A futamgyőzelem egyértelmű megnyugvást hozott, azt azonban már korábban is tudtam, hogy a kívánt sebességem megvan hozzá. Oschersleben-ben minden összejött, az időmérőtől egészen a futam céljáig. A győzelem után sokkal nyugodtabban álltam rajthoz a következő hétvégéken. Egyértelmű, hogy Oschersleben nagyon sokat segített.
– Mi az, ami leginkább meglepett téged a DTM-ben?
– Hogy mennyire kiélezett a verseny. Nagyon meglepődtem, hogy még a legapróbb különbség is, legyen szó akár csak egy fél tizedmásodpercről, milyen rengeteget számít.
– Küszöbön a következő szezon rajtja, így adja magát a kérdés: mely területeken kell leginkább fejlődnöd?
– Úgy érzem, idén sokkalta felkészültebb vagyok, mint tavaly ilyenkor voltam. Egy évvel ezelőtt még minden teljesen új volt, most viszont már tudom, hogy mire számítsak. A csapat és én is felismertük azokat a területeket, ahol leginkább fejlődnünk kell, napról napra ezen dolgozunk. Mindazonáltal, mindig van hova fejlődni.
– Mennyire tetszik az új Ice-Watch BMW M4 DTM versenyautód?
– Nagyon szeretem az Ice-Watch színeit és úgy vélem, az Ice-Watch fiatalossága tökéletesen illik hozzám. Az Ice-Watch BMW M4 DTM elképesztő sikereket ért el az elmúlt időszakban, Marco Wittmann-nel a volánja mögött. Remélem, nekem is szerencsét hoz majd.
– Az új versenyautó mellett új csapattársad is van idéntől. Hogy jöttök ki Maxime Martinnal?
– Rendkívül jó fej, nagyon jól kijövünk egymással. Sőt mi több, ő egy kivételesen gyors pilóta. Tavaly ezt elég nyomatékosan be is bizonyította, főleg a szezon vége felé. Augusto Farfus után egy újabb erős csapattárssal gazdagodtam, akitől rengeteg mindent fogok tudni tanulni.
– Nemrégiben a BMW M235i Racing volánja mögött debütáltál a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján, mintegy felkészülésként a nürburgringi 24-órás versenyre, ahol a BMW M6 GT3 versenyautót hajtó csapat tagjaként állsz majd rajthoz. Hogy ment?
– Ennél tökéletesebben nem is lehetne felkészülni erre az extrém nehéz pályára. Semmi nyomás nem nehezedett rám, egyszerűen csak vezettem és tanultam a pályát. Négy órán át köröztem megállás nélkül, nincs is ennél jobb módszer a tanulásra. Rendkívül intenzív élmény volt, hiszen a Nordschleife a világ egyik legkeményebb vonalvezetésű aszfaltcsíkja. Hihetetlenül nagy móka volt.
– Hogyan készültél fel a Nordschleife vonalvezetésére?
– Sok időt töltöttem szimulátorban és számos fedélzeti felvételt kielemeztem. Azonban, hogy őszinte legyek, még ez sem segített annyit, mint reméltem. A rengeteg szintváltozás és a bukkanók miatt élőben ez egy teljesen más világ.
– Most már nem csak a DTM-ben, de a GT versenysorozatban is rajthoz állsz a BMW Motorsport színeiben. Honnan jött ez az ötlet?
– Eddig is és ezután is a DTM-re összpontosítok, azonban minden alkalmat igyekszem megragadni arra, hogy újabb és újabb versenytapasztalatokat szerezzek. Minél többet vezetek, annál jobb pilótává válhatok. A DTM-ben igencsak korlátozott lehetőségeink vannak a versenyautó volánja mögé ülni, ezért egészen fantasztikus, hogy a BMW Motorsport megadta nekem a GT versenysorozat esélyét is.
A Német Túraautó Bajnokság (DTM) 2016-os szezonjának versenyhétvégéi:
2016. május 6-8.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)
2016. május 20-22.: Red Bull Ring (Ausztria, Spielberg)
2016. június 3-5.: Lausitzring (Németország)
2016. június 24-26.: Norisring (Németország, Nürnberg)
2016. július 15-17.: Circuit Park Zandvoort (Hollandia, Zandvoort)
2016. augusztus 19-21.: Moscow Raceway (Oroszország, Moszkva)
2016. szeptember 9-11.: Nürburgring (Németország)
2016. szeptember 23-25.: Hungaroring (Magyarország, Mogyoród)
2016. október 14-16.: Hockenheimring (Németország, Hockenheim)