Toyota
Ebben a szegmensben idén várhatóan 2,2 millió gépjármű talál gazdára, az elmúlt években ismét erőteljes növekedésnek indult, 2015-ben több mint 12 százalékos fejlődést mutathatott fel. A kishaszongépjárművek piacának 28 százalékát (kb. 640 000 db) a közepes méretű furgon (MDV) teszik ki. A közepes méretű furgon szegmens maga is számos alkategóriára osztható, mint zárt áruszállító, kombi vagy fülkés alváz. Az előző generációs PROACE nem tudta teljes egészében lefedni a közepes méretű furgon szegmensét.
Az új, 2016-os PROACE VAN modellcsalád jóval szélesebb választékot kínál a vásárlóknak. A kétféle felszereltség, háromféle karosszériahossz, kétféle tengelytáv, az új PROACE VAN modellcsaláddal a Toyota az eddiginél nagyobb mértékben fedi le az európai kishaszonjármű kategóriát.
A modellcsalád újdonsága az egyedülálló PROACE VAN Compact típus. A 4,6 méter hosszú, 2,9 méteres tengelytávú modellváltozat a közepes méretű haszonjármű kategória legrövidebb képviselője, amely ugyanakkor új mércét állít szegmensében. Az intelligens helykihasználásnak köszönhetően a modell a „kompakt plusz” (CDV) méretű haszonjárművekével megegyező alapterületen a közepes méretű furgonokra jellemző szállítókapacitással bír. A modell háromszemélyes első üléspadot kínál, raktere 2,1 méter hosszú, 1,6 méter széles, a teljes raktérkapacitása 4,6 köbméter. Új, egyedülálló ajánlat a szegmensben.
Az akár kilencszemélyes kombi, az új duplafülkés áruszállító, valamint az átépítésekre ideális fülkés alváz (elérhető 2017 első negyedévétől) változatok révén az új PROACE a közepes méretű furgon piac 100 százalékát lefedi.
A modell ötféle dízel hajtáslánccal rendelhető, 95-180 LE teljesítménnyel. A kézi, robotizált vagy automatikus sebességváltóval társítható erőforrások az MDV szegmens legkiválóbb CO2-kibocsátási értékeivel rendelkeznek.
A modellkínálat felszereltség szintjein olyan tételekkel találkozhatunk, mint a motoros mozgatású bal és jobb oldali tolóajtó, az automata sebességváltó, a háromszemélyes első üléspad (akár a PROACE Compact kivitelben is), vagy az új Smart Cargo rendszer, amely a kinyitható válaszfalat felemelhető első utas üléssel kombinálva további 1,16 méterrel növeli meg a raktér teljes hosszát, illetve 0,5 köbméterrel annak kapacitását.
A modell biztonsági teljesítménye megfelel a Toyota gépjárművekkel szemben támasztott, magas elvárásoknak; a modell személyszállító kivitele a közelmúltban ötcsillagos eredménnyel teljesítette az Euro NCAP töréstesztjét. A VAN modellkínálat minden tagjához elérhető a fejlett biztonsági technológiákat kínáló Toyota Safety Sense rendszer.
Mint minden Toyota gépkocsi, az új PROACE VAN modellcsaládra is a vállalat teljes körű, hároméves /100 000 kilométeres újautó-garanciája vonatkozik.