önvezető autó
A japán autógyár közleménye szerint a rendszer által képes lesz a Qashqai saját szenzorai és kamerái révén közlekedni egy egysávos, nehéz forgalmi helyzetben. Minderre várhatóan a jövő év végén Japánban, hazai pályán először, majd ezt követően - még ugyan abban az évben – az Egyesült Államokban is sor kerül.
A Nissan Piloted Drive 1.0 névre keresztelt projektje az Intelligent Driving tervezet első lépcsője, melynek keretén belül 2020-ig több modell is megkapja az „önjáró” képességet. A második, ún. Piloted Drive 2.0 szakaszban – melynek élesre váltását 2018-ra tervezik - már engedélyezni fogják az automata sávváltást is a rendszernek, de csak autópályán, azonban a harmadik, és egyben záróakkordnak számító 3.0 szakaszban pedig már városi kereszteződések helyzeteit is meg kell oldania az autónak a sofőr beavatkozása nélkül.
Az elmúlt évben a több mint 232 ezer darabos eladással a kompakt SUV értékesítési volumene 14 százalékot nőtt az előző évhez képest
A fenti, gyorsnak mondható tervezet mozgató rugója a közlemény szerint az, hogy a Nissan elkötelezettséget vállalt az autonóm autózás lehetőségének megteremtésében a népszerű, sorozatgyártású autók viszonylatában is. „Mivel megjelenése óta a Qashqai a legnépszerűbb kompakt crossover Európában, így szinte magától érthető lépés ezzel a modellel kezdeni a technológia alkalmazását” – nyilatkozta Paul Willcox, a Nissan Europe elnök-vezérigazgatója. „A sofőrt a volán mögött hagyva, az autóvezetés kellemetlen részleteitől kívánjuk megszabadítani az autós társadalmat, mint például a sűrű forgalomban történő navigálás” – magyarázta a félautonóm autók előnyeit a cégvezető.
A Nissan francia szövetségese szintén tervez önvezető autókat piacra dobni 2016-ban, de ezek leginkább csak a városi dugók abszolválásában fognak segítséget nyújtani a volán mögött ülőknek. Arról, hogy ezt a technológiát melyik piacon kívánja először bevezetni a Renault, még nincs információnk.
Forrás: autonews.com