technológia

Felhőtechnológia

2016.01.28.

A Nissan Motor Co. Ltd. és a Microsoft Corp. bejelentették, hogy a Microsoft Azure lesz minden Nissan LEAF, valamint az Európában forgalmazott összes Infiniti modell Connect Telematics Systems (CTS) rendszerének kiszolgáló platformja.

A Nissan CTS az Azure-ral összekapcsolva lehetővé teszi a járműhöz való távoli hozzáférést. A CTS segítségével a Nissan LEAF tulajdonosai akkor is használhatják autójuk számos funkcióját, amikor éppen nem benne ülnek. Lehetőség van többek között arra, hogy az álló autón mobiltelefonjuk segítségével távolról bekapcsolják és vezéreljék a légkondicionálót vagy éppen a töltési funkciókat. A töltés akár a fedélzeti időzítő beprogramozásával is indítható.

Az országos és nemzetközi szabályozás egyre szigorúbb adatvédelmet és technológiai követelményeket ír elő, ezért a Nissan és a Microsoft elkötelezett a szabályok betartása iránt a világon mindenütt. A Nissan választása azért esett az Azure platformra, mert az a vállalati igényekhez mért biztonságot és megfelelőséget biztosít. A Microsoft volt az első jelentős felhőszolgáltató, amely megfelelt a felhőbeli adatvédelemre vonatkozó első nemzetközi szabvány, az ISO 27018 előírásainak, tovább erősítve ezzel a vállalati ügyfelek bizalmát az Azure platformban. Az Azure számos operációs rendszert, programnyelvet és eszközt támogat, így biztosítja a rugalmasságot és választás lehetőségét a Nissan számára.

A világszerte minden Nissan LEAF alapfelszereltségében megtalálható hangvezérelt üzenetírási szolgáltatással a vezetők hangutasításokkal kezelhetik beérkező szöveges üzeneteket anélkül, hogy akár csak egy pillanatra is le kellene venni a kezüket a kormányról vagy szemüket az útról. A rendszer figyelmezteti a vezetőt a beérkező üzenetre, majd a rendszer elindításával az üzenet meghallgatható, amelyre diktálással vagy a kormánykerék kapcsolóival kiválasztott előre beállított üzenetekkel (pl. „vezetek, nem tudok írni”, „úton vagyok”, „késni fogok” vagy „rendben”) lehet válaszolni. Ezt az élményt az Azure háttérkapcsolata és támogatása teszi elérhetővé a vezetők számára.

A Nissannak arra is lehetősége van, hogy az új hasznos helyek (POI) adatait vezeték nélkül elküldje az autókra, így a szolgáltatások frissítésekor mindig a legfrissebb információkat biztosítsa az ügyfelek számára. Az Azure-integrációnak köszönhetően a Nissan gyorsabban piacra dobhatja az új összekapcsolt szolgáltatásokat, valamint rugalmasabb megoldásokkal készülhet fel a jövőre.

 

Az oldal fő támogatója