Porsche Boxster

Négyhengeres motorokat kapott a Porsche Boxster

2016.02.03.

A Porsche ráncfelvarrást hajtott végre a kis roadsteren, még a nevét is megváltoztatta.

A Porsche Boxster ráncfelvarrását a nagyobb első légbeömlőkről, az új bi-xenon fényszórókról, és a fekete maszkolású hátsó LED-es lámpákról, valamint az azokat összekötő, Porsche feliratú fekete csíkról lehet felismerni. A hátsó sárvédőnél lévő légbeömlő méretét is megnövelték, és lecserélték a kilincseket is. A név Boxsterről 718 Boxsterre változott, utalva az 50-es és 60-as években sikeres középmotoros, négyhengeres Porsche versenyautóra.

Már kerek formájúak a műszerfali légbeömlők, lecserélték a kormánykereket és a fedélzeti menürendszert, a Porsche Communication Managementet is.

A fontosabb változások azonban a motortérben történtek. A hathengeres szívó bokszermotorokat négyhengeres bokszermotor váltották fel, amelyek már turbófeltöltősek. Már a belépő kétliteres motor is 300 lóerős, a nyomatéka 380 Nm, amit már 1950-es fordulatszámnál lead. PDK váltóval és a Sports Chrono csomaggal a 0-100 km/h-s gyorsulás csak 4,7 másodpercig tart, ami 0,8 másodperccel jobb a régi, 35 lóerővel és 100 Nm-rel gyengébb, 2,7 literes szívómotoros Boxster idejénél.

A 718 Boxster S-ben egy 2,5 literes, négyhengeres, változó geometriájú turbóval szerelt bokszermotor teljesít szolgálatot, ami már 350 lóerős, a nyomatéka pedig 420 Nm. Ez a motor is 35 lóerővel erősebb a régi szívónál, aminek köszönhetően a gyorsulás itt is javult: a korábbi 4,8 helyett már csak 4,2 másodperc kell az S-nek a 100 km/h-hoz, a végsebessége pedig eléri a 285 km/h-t. A nagyobb teljesítmény ellenére az új turbómotorok 13 százalékkal kisebb fogyasztásúak a régieknél az hivatalos európai mérési ciklus szerint.

A motorcserékkel párhuzamosan áthangolták a futóművet is, és a kormányt is 10 százalékkal közvetlenebbre hangolták. A felfrissített 718 Boxster értékesítése júniusban indul.

 

Az oldal fő támogatója