környezetvédelem

Zöld Nissan

2015.11.12.

A Nissan a japán autógyártók közül a legmagasabb helyezést kapta a CDP 2015-ös klímaváltozási jelentésében

A Nissan Motor Co., Ltd. bejelentette, hogy a Carbon Disclosure Project (CDP) nemzetközi nonprofit szervezet által nyilvánosságra hozott jelentés a világcégek legjobb 5 százalékába sorolta a japán autógyártót a CDP klímaváltozással kapcsolatos programjának résztvevői közül, és a 113 legjobb vállalatot rangsoroló „A”-listájára is felvette a Nissant. A Nissan emellett hibátlan, 100-as pontszámmal szerepel a vállalatok klímavédelemmel kapcsolatos átláthatóságát értékelő CDLI indexben is. A tavalyi évhez hasonlóan most is a Nissan érte el a legmagasabb helyezést a japán autógyártók közül.

A CDP világszerte alkalmazott rendszere lehetővé teszi a vállalatok és nagyvárosok számára, hogy a környezetterheléssel kapcsolatos legfontosabb adataikat egységes szempontok alapján mérjék, publikálják, kezeljék, illetve osszák meg. A most 13. alkalommal kiadott, 2015-ös klímaváltozási jelentésében (2015 CDP Climate Change Report) a CDP több mint 6000 nagyvállalat környezetvédelmi, illetve a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére irányuló stratégiáját gyűjtötte össze és elemezte.

A Nissan hibátlan CDLI pontszáma annak eredménye, hogy a vállalat aktívan folytatta munkáját kitűzött céljainak eléréséért, hogy 2050-re 90 százalékkal csökkentse modelljeinek CO2-kibocsátását (a teljes életciklus figyelembe vételével, a 2000-es értékekhez képest), illetve átlátható módon nyilvánosságra hozza környezetterheléssel kapcsolatos adatait. A Nissan „A”-listás kiemelése a világ legsikeresebb zéró-emissziós járműve, a Nissan LEAF magas értékesítési számainak, illetve az olyan innovatív kezdeményezéseknek tulajdonítható, mint a „LEAF to Home” technológia, amivel a tulajdonosok az autóból nyert árammal csökkenthetik otthonuk csúcsidőszaki energiafelhasználását. A szervezet emellett figyelembe vette azokat az erőfeszítéseket is, melyeket a Nissan a gyártási folyamatok CO2-kibocsátásának csökkentése érdekében tett.

A Nissan befektetői kapcsolatokért felelős alelnöke, Joji Tagawa a díjátadó során elmondta: „A Nissan számára megtiszteltetés mind a megkapott pontszám, mind a rangsorban elért helyezés. A Nissan innovatív termékeket kínál, és maga is ösztönzi a hatékonyabb energia- és erőforrás-hasznosítást, egyebek mellett megújuló energiaforrások, vagy újrahasznosított alapanyagok használatával. Továbbra is azon dolgozunk, hogy kiteljesítsük az emberek, az autók és a természet együttélésére irányuló környezeti filozófiánkat.”

A Nissan idén júniusban mutatta be a „Nissan Green Program 2016” kezdeményezés jegyében a 2014-es pénzügyi évben elért eredményeit. A vállalat ebben arról számolt be, hogy gyárai energiahatékonyságának javításával, az újrahasznosítható energiaforrások szélesebb körű használatával és egyéb intézkedésekkel drasztikusan csökkenteni tudta vállalati szintű ökológiai lábnyomát, 22,6 százalékkal mérsékelve összes CO2-kibocsátását a 2005-ös pénzügyi évhez képest. Ezt az eredményt így a tervezettnél két évvel korábban sikerült elérni.

A Nissan elkötelezett aziránt, hogy a lehető legalacsonyabbra csökkentse CO2-kibocsátását, és, hogy a zéró-emissziós mobilitásra irányuló fejlesztéseivel – melyek élén a Nissan LEAF áll – a világ vezető autógyártója legyen a fenntartható közlekedésen alapuló társadalom megteremtésében is.

 

 

Az oldal fő támogatója