Nissan
Tokióban mutatta be a Nissan az IDS tanulmányautót, amely teljesen elektromos hajtásláncot és automatizált vezetésre képes technológiát is kapott. Az autó különlegessége, hogy a kabinjának kétféle konfigurációja létezik: ha a sofőr vezet, akkor a különleges, két markolattal és beépített kijelzőkkel rendelkező kormány előjön a műszerfalból, és a négy különálló ülés előrefelé fordul. Persze a beépített robotpilóta ilyenkor is figyel, és vészhelyzetben beavatkozik a vezetésbe.
Ha átkapcsolnak teljes robotpilótára, akkor a kormány visszahúzódik, a helyére egy kijelző kerül, az ülések pedig enyhén befelé fordulnak, hogy könnyebb legyen beszélgetni.
Az IDS tanulmány karosszériája teljes egészében szénszálból készül a tömegcsökkentés érdekében, ami ellensúlyozza a nagy, 60 kilowattórás akkumulátor tömegét. A kocsi magassága mindössze 1,38 méter, hogy kisebb legyen a homlokfelülete és a légellenállása, a nagy átmérőjű, de keskeny, 175 mm széles abroncsok pedig a gördülési ellenállást csökkentik.
A kocsi szándékait a többi közlekedő számára az oldalt végigfutó fénycsík mutatja. Amikor egy járókelő közelíti meg az autót, a fénycsík pirosra vált, hogy jelezze, az IDS tudatában van az ember közelségének. A műszerfalba épített, kifelé fordított kijelző pedig rendes szöveges üzeneteket képes továbbítani a többi közlekedő felé, például azt, hogy „csak ön után”, jelezve ezzel az elsőbbségadást.
Bár ezek a technológiák még a távolabbi jövőt mutatják meg, az IDS formavilága nem áll távol attól, amit a következő, 2017-ben érkező Leafet jellemzi majd, bár a szériaautónak biztosan lesz B-oszlopa, és valószínűleg nem szénszálból, hanem acélból készül majd a karosszériája.
Egyébként a Leaf a jövőben nem egy modellt jelöl majd, hanem egy komplett modellcsaládot, de a legnagyobb eladásokat továbbra is az ötajtós húzómodelltől várja a Nissan.