Toyota
Mindkét autógyártó vállalat eladásai 1,5 százalékkal csökkentek az év első kilenc hónapjában. A Toyota esetében a visszaesést a gyenge hazai teljesítmény indokolja: a törékeny gazdasági fellendülés közepette 7,8 százalékkal csökkent a japán piacon eladott autók száma.
A német autógyártó csoport teljesítményét több piac, köztük Kína és Brazília húzta le. A harmadik helyezett amerikai General Motors (GM) 7,2 millió járművet adott el, ami az előző év azonos időszakához képest 1 százalékos visszaesést jelent. A detroiti székhelyű GM több mint hét évtizeden keresztül volt a világelső az eladásokat tekintve, mígnem a Toyota 2008-ban letaszította a trónról.
A GM 2011-ben visszavette a vezetést, amikor a Japán északkeleti részét letaroló márciusi földrengés és az azt követő szökőár miatt fennakadások keletkeztek a Toyota termelésében. A következő évben már régi formájában tündökölt a japán autógyártó csoport és három évig megszakítás nélkül vezette az eladási toplistát.
Története során először a Volkswagennek az idei év első felében sikerült az eladási rangsor élére kerülni. A Volkswagen a MAN és a Scania haszongépjárműveket is beleszámítva tizenkét márkájából összesen 5,04 millió járművet adott el az első fél évben, 0,5 százalékkal többet mint tavaly.
A Toyota az első fél évben a Daihatsu személygépkocsi és a Hino haszongépjármű modelleket is beleértve az egy évvel korábbinál 1,5 százalékkal kevesebb, 5,022 millió autót értékesített. A haszongépjárművek leszámításával, pusztán személygépkocsi-eladásokban változatlanul a Toyota vezette az eladási rangsort az első fél évben is.