Mercedes-Benz szilárdtest akkumulátor

Mercedes EQS szilárdtest koncepció: 1000 km-es hatótáv!

2025.03.03.

Akár 25%-kal nagyobb hatótávot is ígérhet a Mercedes-Benz új szilárdtest akkumulátoros koncepciója, mint a lítium-ionos változat.

Amolyan messiásként és a villanyautózás megmentőjeként tekintenek a szilárdtest akkumulátorokra, amik a most elterjedt, remek ár-érték aránnyal rendelkező lítium-ion akkumulátoroknál sokkal nagyobb energiasűrűséget ígérnek. Egyelőre kevés gyártó mondhatja el magáról, hogy érdemben haladt volna ezek fejlesztésével és tesztelésével, de a Mercedes-Benz pont az egyik azok közül, akik már közúton tesztelik a technológiát. Egy átalakított EQS csúcskategóriás villany-szedánnal épp most sikerült 1000 km-es hatótávot elérni valós körülmények között.

Az átalakított tesztautóban egy Factorial Energy-től származó lítium-fém szilárdtest akkumulátort használnak, aminek az energiasűrűsége egészen elképesztő 450Wh/kg. Pneumatikus ütközőket használnának, hogy le tudják követni az akkumulátor méretnövekedését vagy csökkenését, annak függvényében, hogy a cellák töltődnek vagy épp merülnek. Ezzel állítólag javulhat az akkumulátor élettartama és teljesítménye. Ráadásként szilárd elektrolitot használnak a folyékony helyett. Ha sikerül bevezetnie a technológiát a Mercedesnek, akkor az elsők között lehetnek, akik 1000 km-es hatótávot ígérnek ilyen energiasűrűség mellett.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója