pápamobil

Elektromosra vált a Pápa is

2024.12.11.

Nem ez az első G-osztály a pápamobilok történetében, de az első tisztán elektromos modell, amit az egyházfő használ.

Pápamobilt gyártani egyfajta presztízskérdés. Sokan, sokféle pápamobillal előálltak már a történelem során. Gyakran azért, mert az adot helyszín úgy kívánta meg (Barcelona, SEAT), mások pedig figyelemfelhívás szempontjából (Róma, Lamborghini). Azonban a Vatikánnak is tartania kell a lépést a kor kihívásaival, így a Mercedes leszállította nekik minden idők első elektromos pápamobilját. Ami történetesen egy G 580 EQ, tehát folytatják a számtalan egykori G-osztály pápamobil sorát. Ilyen terepjáróval járt II. János Pál, XVI. Benedek és már Ferenc pápának is volt egy korábban.

Az új pápamobilt a Vatikánnal közösen fejlesztette ki a Mercedes. Kb. B-oszlopig változatlan, ha az orrára szerelt vatikáni zászlókat nem számítjuk ide. Utána viszont kapott egy nyitott, platós hátsó részt, felül egy magas, nyitott kupolával, hogy mindenki jól láthassa az egyházfőt. Állítólag a baloldali ajtót teljesen behegesztették, míg a jobboldali ajtó amolyan „öngyilkos ajtóként” nyílik, a megszokotthoz képest visszafelé. Ezutóbbi ajtóból nyílik a platform, ami a felső ülésehez vezet, ami mögött pedig két biztonsági főnek való ülés kapott helyet. Rossz idő esetére egy üvegtetőt is fel tudnak helyezni a kupolára. Annyi biztos, hogy az alapmodell 579 lóerős teljesítményét kevésbé fogják kihasználni miközben 3-4 km/h-val csorognak az embertömegek között.

További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!

 

 

Az oldal fő támogatója