Mercedes-Benz V-osztály

Megkapta az álló csillagot

2024.12.08.

Mercedes-Benz V-osztály facelift (2024.)

Arról már egy évvel ezelőtt gondoskodott az importőr, hogy a frissített V-osztály egyetlen létező darabját megturnéztassa Európában, így 2023. novemberében mi is hírt adhattunk a W447 facelift-jének várható érkezéséről.

Most 7 db vadonatúj buszlimuzinnal indultunk a Mátrába, hogy közelebbről megismerkedhessünk a VIP-transzferek királyával.

Mindent bele

Azt már tudjuk, hogy ha extrákról van szó, akkor a Mercedes-Benz nem ismer lehetetlent. Pláne, ha mindenre még hely is jut egy autóban, úgyhogy a ráncfelvarráson átesett kisbusz konfigurátora igazi kihívás elé állítja az érdeklődőt.

Szerintem magát a buszlimuzin kifejezést is a márka alkotta meg a V-osztály számára, de milyen jól tették, hiszen remekül foglalja össze a sokszemélyes transzporter és a luxus fogalmát, amit a Mercinél jobban jelenleg senki sem csinál.

Nem akarom, és talán nem is lennék képes rá, felsorolni, hogy mi mindent kérhetünk egy ilyen V-osztályba. Legyen annyi elég, hogy majdnem bármit, ami a Mercedes-Benz egyéb modelljeibe is elérhető. Legyen szó az infotainment rendszerről, óriási tetőablakról, vezetői segédrendszekről vagy kényelem csúcsát jelentő Luxus ülésekről.

A komor fekete helyett a V-osztály szőnyegtől a tetőkárpitig elérhető világos árnyalatban is

Van azonban néhány dolog, ami valamiért nem került a kínálatba. Például a Mercedes-Benz Digital Light fényszórórendszer a maga többmilliónyi kis tükrével, ehelyett a Multibeam LED rendszert kapja a kisbusz. Bár a fedélzeti szórakoztatásról és mindenféle vezérlésről már ebben az autóban is MBUX 2.0 gondoskodik, a kezelőfelület a 2016. óta elérhető Wildscreen Cockpit lett, amely 2 db 12,3 colos kijelzőt jelent egy üveglap alatt. Hozzá kell azért tenni, hogy a korszellemnek megfelelően néhány éve a középső képernyő kapacitív.

Sokféle kivitelben kínálják

A kínálat egy Style elnevezésű belépőszintű modellel kezdődik, de az újságírók egybehangzó véleménye volt, hogy ez a „sparmodel” csak azért került a palettára, hogy elmondható legyen, a V-osztály már 23 millió forinttól elérhető.

A következő lépcsőfok az Avantgarde, amelyben egyedüli jelentősebb eltérés a hűtőrács, amely a többi modellből ismerős csillagmintázatot hozza.

Az AMG-Line természetesen azoknak szól, akik egy ilyen autóból sem nélkülözhetik a sportosságot, úgyhogy vagányabb felnik mellett, ezeken a kiviteleken megjelenik a módosított első lökhárító, hátul a diffúzor optika, oldalt pedig szélesedő, krómcsíkos küszöb.

AMG-Line

A mindenvivő azonban mégiscsak az Exclusive felszereltség lesz. A krómbetétek és a kifejezetten elegáns 4 lamellás hűtőrács tetejébe végre megkapta az álló Mercedes-Benz emblémát, ami még egy ilyen autót képes kiemelni a tömegből. Oh, ki ne maradjon, hogy már a V-osztály hűtőrács kerete is kivilágítható.

A karosszéria méretével is bőven lehet variálni. A Compact és a Long kivitel egyaránt 3.200 mm-es tengelytávú, de utóbbi hátsó túlnyúlása 24,5 cm-rel hosszabb, 800 helyett 1.045 mm-es. A tengelytávon lehet növelni az úgy nevezett Extralong kivitellel, ilyenkor a tengelyek között 3.430 mm van, a túlnyúlás pedig a Long változatéval egyezik meg. Nem kérdés, hogy ha hét személy csomagjainak is szeretnénk helyet, akkor az Extralong mellett kell döntenünk, ebben az esetben viszont legalább 5,37 méter hosszú beállót kell építenünk.

Lesz benzines is

Igen, némiképp meglepő fordulat, hogy a V-osztályban elérhető az M254-es, négyhengeres, kétliteres feltöltött benzinmotor, amelyet már megszokott módon egy 48V-os, 20 lóerős villanymotor támogat. Az elektromos rásegítés teljesítménye talán alacsonynak tűnik, jelentősége azonban megnő, ha tudjuk, hogy ez 200 Nm-es nyomatékot képes kifejteni. A benzinmotort választók a V300-as bagde-et kapják a kocsi hátuljára. Ez a motor 231 lóerős és 370 Nm nyomatékú.

A mainstream természetesen a dízel marad. A V220d, V250d és V300d jelzésű V-osztályok mindegyikében az OM654 kétliteres turbódízel erőforrás teljesít szolgálatot, csak eltérő teljesítményszinteken. 163-190-237 lóerő és 380-440-500 Nm nyomaték társul ezekhez a kivitelekhez. Első körben még nem elérhető, de nemsokára a dízelmotorok is megkapják a villanyos támogatást.

A sajtóeseményen szó sem esett a váltóművekről, mert minden V-osztály a jól bevált 9G-Tronic automataváltóval van szerelve.

A 4matic állandó összkerékhajtást választók elöl 45, hátul 55% nyomatékot kapnak alapesetben, amit a rendszer természetesen a körülményekhez képest változtat.

A V-osztály elektromos kivitelében, az EQV-ben az aszinkron elektromos gép 204 lóerős, végsebessége 140 km/óra. Minden EQV 300-as jelzéssel érkezik, 60, vagy 90 kWh-ás akkumulátorcsomaggal. Váltóáramról minden aksi 11 kW-os teljesítménnyel tölthető, de DC táplálás esetén a kisebb csomag alapkivitelben 50, opcionálisan 80, a nagyobb pedig szériafelszereltségként 110 kW-tal tölthető.

Nem csak hátul jó

A Mercedes-Benz VANS Centertől a mátraházai Ózon Hotel új étterméig megtett 80 km alatt a V-osztály úgy rám tudott simulni, ahogy csak egy Mercedes tud. Gyorsan megtaláltam a jó üléspozíciót, a fagypont körüli külső hőmérséklet ellenére az egész beltér gyorsan átmelegedett, méghozzá mindenhol egyenletesen.

A telefonommal nagyjából 10 másodperc alatt vette fel a kapcsolatot. Innentől (persze kábel) nélkül ment az AndroidAuto és minden más is. Vesszőparpiám, hogy a telefon kihangosítók sok autóban kellemetlen élményt nyújtanak a másik oldalon ülők (mármint a vonalban lévők) számára. De bárki is hívott, senkinek fel sem tűnt, hogy autóból telefonálok.

Mivel az új kivitel megkapta a középső, első két ülés között légzsákot, ezért az oda eddig rendelhető hűtő már nem opció, ezzel együtt ugrott az integrált 230V-os aljzat lehetősége is. Cserébe mindenhol van USB-C csatlakozó.

Az odaúton az egyetlen Exclusive kivitelű tesztautót vezettem a legerősebb dízelmotorral. Nem kérdés, hogy csak ezzel szabad rendelni a friss V-osztályt. Nem csak az esett jól, hogy időnként kipillantottam a motorház fedél elején ágaskodó csillagra, hanem a hosszabítható ülőlap, a kormányfűtés, az fűthető-szellőztethető bőrülés is. Mindeközben a szememet a műszarfal nyíltpórusú fabetétjei kényeztették, füleimet pedig a Burmeister HiFi 15 hangszórójából áradó 640 W-os zenei teljesítmény nyűgözte le.

A határ a csillagos ég

Sem üzleti útra, sem pedig családi kirándulásra, nyaralásra, síelésre nem tudnék jobb társat elképzelni egy V-osztálynál. Említettem a 23 milliós beugró árat, de ezért tényleg csak az alapokat kapjuk. Ha nagyon kimaxoljuk a méreteket és a kivitelt, akkor simán 40 millió forint fölé lehet konfigurálni a buszlimuzint.

Mégis, jó, hogy van ilyen a piacon.

 

Az oldal fő támogatója