Mercedes-Benz
Számszerűsítve ez azt jelenti, hogy a harmadik negyedévben 42 544 EV Mercedest adtak el, 19 077-el kevesebbet, mint tavaly. A „nehéz” harmadik negyedévben ennek következtében a vállalat bevételei 6,7 százalékkal csökkentek, ráadásul a kamat- és adófizetés előtti eredmény (EBIT) 48 százalékos, az egy részvényre jutó nyereség (EPS) pedig 47,5 százalékos visszaesést mutatott.
A Mercedes a kezdetek óta nagy híve volt a járművek elektromosításának, amire hű bizonyíték a rendkívül széles EV palettája. Kínálja az EQA, EQB, EQE, EQE SUV, EQS, EQS SUV elektromos modelleket, sőt a közelmúltban már a G-osztályban is megjelentek tisztán elektromos modellek is. Egyes piacokon az EQT és az EQV is megtalálható ilyen kivitelben. Ez igen tekintélyes választékot jelent, de a számok sajnos arról tanúskodnak, hogy az elektromos Mercedesek veszítenek népszerűségükből.
A helyzet egész évben nem volt rózsás, nemcsak a harmadik negyedévben. Kilenc hónap alatt az elektromos járművek eladásai 22,1 százalékkal estek vissza éves viszonylatban. A márka mindössze 135 908 elektromos járművet adott el az év első kilenc hónapjában, a tavalyi 174 471-hez képest.
És nem csak az elektromos járművek háza táján jelentkeztek ilyesfajta gondok. Összességében a Mercedes-Benz járműeladások szintén 1,4 százalékkal, 503 573 darabra estek vissza. Bár ez szerény visszaesésnek mondható, de például a plug-in hibridek eladásai 14,7 százalékkal csökkentek, mindössze 87 232 darabot adtak el belőlük, és a Mercedes-Benz Vans is alulteljesített.
Mindent egybevetve ez aggasztó tendenciát jelez olyan márka esetében, amely jelentős mértékben fektet be a villamosításba, és élenjárónak mondható a villamos átmenetben. Harald Wilhelm pénzügyi igazgató elismerte, hogy „a harmadik negyedéves eredmények nem felelnek meg ambícióiknak”. A pénzügyi guru hozzátette: a Mercedes „megfontoltan szemléli a piac jövőbeli alakulását, és … minden erőfeszítést megtesz a további hatékonyságnövelés és a költségek javítása érdekében az egész üzletágban”.