Ford Focus
A Ford bejelentette, hogy a következő 5 évben 12 nagyteljesítményű modell mutat majd be világszerte, ennek a sorozatnak lesz az egyik eleme a 2016-tól megvásárolható Focus RS. Minden nagyteljesítményű modellt a Ford Performance fog kifejleszteni Amerikában, az új részleget a Ford világszerte létező sportrészlegeinek (Team RS, Ford SVT, Ford Racing) összevonásával hozzák létre, vezetője Dave Pericak lesz. Az összevont részlegek révén az erős Fordok fejlesztési ideje lerövidül, és a fejlesztések is költséghatékonyabbá válnak.
Az új Focus RS-ben a Mustangból ismert 2,3 literes EcoBoost turbómotor dolgozik majd, csak itt nem hosszában, hanem keresztben lesz beépítve. A négyhengeres erőforrás több mint 330 lóerős lesz, erejét egy hatfokozatú kézi váltó és egy önzáró differenciálmű továbbítja majd az első kerekek felé. Megmarad a második RS-ből ismert függőcsapszeges első futómű, amely jelentősen csökkenti a kormányzást érő hajtási befolyásokat erős gázadáskor.
Bár az új motor 10 százalékkal erősebb a régi 2,5 literesnél, benzinből az ígéretek szerint 20 százalékkal kevesebbet fog fogyasztani, és könnyebb is lesz, ami javítja majd a vezethetőséget az alulkormányzottság csökkentésével. A 250 lóerős ST-hez képest feszesebb, mélyebbre ültetett futóművet, erősebb fékeket és agresszívebb kinézetet is kap majd a Focusok csúcsmodellje, a hatalmas hátsó szárny és a diffúzot megjelenése biztosra vehető. A 19 colos könnyűfém keréktárcsákon Michelin Pilot Sport abroncsok feszülnek majd.
Az új RS csak egy 1-1,5 évig lesz piacon, ugyanis a negyedik generációs Focus megjelenése 2017-re várható.