Ford
A vadonatúj Ford Mondeo maximális, 5 csillagos értékelést kapott az autók törésbiztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP vizsgálatán. Az európai piacokra most bevezetett új Mondeo a világ első Fordja, amelyben Gyalogosérzékelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztens működik. A technológia feladata, hogy felderítse az autó előtti útszakaszon feltűnő – vagy az autó útját keresztezni készülő – embereket, és automatikusan fékezzen, ha a vezető nem reagál a figyelmeztető jelzésekre.
Az Európában forgalmazott Fordok közül ebben a modellben jelenik meg először a vállalat Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öv technológiája, ami a szegmensben elsőként a Mondeóhoz rendelhető meg. Egy baleset során az újfajta öv ötször nagyobb területen osztja el a test felületén az ütközéskor ébredő erőket, mint a hagyományos biztonsági övek.
– Az új Mondeo a legfejlettebb technológiájú Ford, ami valaha megjelent az európai márkakereskedésekben. A Gyalogosészlelő rendszerrel kiegészített Ütközés Előtti Asszisztens és a Felfúvódó Hátsó Biztonsági Öv mind a vezető, mind pedig az utasok és a gyalogosok számára kiemelkedő biztonságot jelent – mutat rá Ulrich Koesters, a Ford Európa termékcsalád-igazgatója.
– Az Euro NCAP ötcsillagos értékelését egyre nehezebb elérni: az autóknak ma már a kimagasló utasbiztonság mellett kifinomult vezetősegítő rendszereket kell felmutatniuk ahhoz, hogy ezt a besorolást megkaphassák. A Mondeo mindkét elvárásnak megfelelt, sőt elsőként kínál gyalogosészlelő technológiát – hívja fel a figyelmet Michiel von Ratingen, az Euro NCAP főtitkára. “Arra biztatjuk az autóvásárlókat, hogy a legteljesebb mértékben használják ki a biztonsági opciók nyújtotta előnyöket, és inkább ezeket az extrákat rendeljék meg a többi opció helyett.”
A vadonatúj Mondeo karosszériaszerkezete 61 százalékban nagy szakítószilárdságú acélból épül fel, s az autó első ajtóoszlopai és tetősínjei az iparágban elsőként hidroformázott, nagy szakítószilárdságú acélból készülnek, így a karosszéria 64 mm-rel kisebb mértékben torzul az oldalirányú ütközések során. Tovább növeli a szerkezet szilárdságát, hogy a különleges kialakítású stabilizátorrúd frontális ütközésnél kevésbé mozdul el, minimumra csökkentve a kormánymű fogaslécének elmozdulását, a küszöbök pedig martenzites bóracélból készülnek, így jobban ellenállnak az oldalirányú ütközés erőhatásainak.
A négyajtós, ötajtós és kombi karosszériával gyártott vadonatúj Mondeo, valamint a négyajtós Mondeo Hybrid – a Ford első, Európában gyártott és forgalmazott hibridje – már kapható a márkakereskedésekben.