Daimler AG
Mercedes-Benz EQS
A stuttgarti székhelyű vállalat most 7,5 és 8,5 százalék közötti bevételarányos jövedelmezőséggel számol az év egészére nézve, miután a július végi előrejelzésében még 10 és 11 százalék közötti értéket feltételezett. Az év második felében 6 százalék körüli bevételarányos jövedelmezőséggel tud majd termelni a konszern - közölék.
A csoport egészének működési eredménye valószínűleg jelentősen elmarad az előző évi szinttől; a Mercedes-Benz korábban csak enyhe csökkenéssel számolt.
Ola Källenius, a konszern vezérigazgatója a tehetős kínai polgárok keresletének csökkenésére vezeti vissza az eredmény-előrejelzés korrigálását. Véleménye szerint a kínai ingatlanpiaci válság, a csökkenő ingatlanárak rontották az ottani ügyfelek vásárlási hajlandóságát. „Elmondhatjuk, hogy a vásárlóink jelenleg nagyon óvatosak” - fogalmazott az elemzőknek adott tájékoztatóban.
Hogy ez a vásárlói visszafogottság meddig fog tartani, azt szerinte nehéz lenne megbecsülni. „Belátható ideig óvatos maradok” - mondta.
A Mercedes már az év első felében megérezte annak hatását, hogy kevesebb felső kategóriás modellt adtak el, amelyek általában jóval nagyobb haszonkulcsot termelnek, mint a kisebb járművek. Július végén Källenius az év második felében piacra kerülő új modellektől remélte az üzlet fellendülését. Úgy tűnik azonban, hogy ez a remény nem vált valóra. Az év második felében az értékesítés összetétele valószínűleg változatlan marad az első félévhez képest.
Harald Wilhelm pénzügyi igazgató elemzőknek elmondta, hogy a Mercedes kitart üzleti stratégiája mellett, és nem árcsökkentéssel küzd a piac gyengesége ellen. Ez azonban azt is jelenti, hogy abszolút értékben kevesebb nyereséges autót adnak majd el, mint egy évvel korábban.
A csökkentett eredmény-előrejelzés nem talált kedvező fogadtatásra a tőzsdén: a Mercedes részvényei több mint nyolc százalékkal, kétéves mélypontra estek a pénteki kereskedésben. Bár a befektetők egy része számított a profitfigyelmeztetésre, annak mértéke meglepetésként érte őket - írták az RBC elemzői.
További autós tartalmakért kövess minket Facebookon is!