Ford

Új vezető a Ford Europe élén

2014.11.10.

James D. Farley nem csak Európáért, de a Közel-Keletért és Afrikáért is felel majd 2015. január 1-jétől. Legfőbb feladata az lesz, hogy újra nyereséget termeljen a Ford a kontinensen.


 James D. Farley

A Ford megcserélte két vezetője beosztását: az 52 éves James D. Farley, a korábbi globális értékesítési és marketing igazgató lett a Ford európai, közel-keleti, és afrikai tevékenységéért felelős elnöke, míg a korábban ezt a pozíciót betöltő, 59 éves Stephen T. Odell vált a márka globális értékesítési és marketing igazgatójává. Ez az első jelentős változtatás a Ford menedzsmentjében, mióta Mark Fields leváltotta Alan Mulally-t a cég vezérigazgatói székében július 1-jén ezelőtt.

Stephen Odell jelentős szerepet játszott abban, hogy sikerült leszorítani a Ford veszteségeit Európában, ennek ellenére idén még 1 milliárd dolláros, 2015-re pedig 250 millió dolláros veszteséggel számolnak (2013-ban 1,6 milliárd dollár volt a veszteség). A tavalyi és az idei eredmény azért sokkal rosszabb a jövő évi tervnél, mert nagyban rontják az angliai és a belgiumi gyárból elbocsátott dolgozóknak adott végkielégítések és szociális juttatások. A márka 25 új modellt mutat be Európában a következő 5 évben, amitől azt remélik, hogy ismét nyereségessé teszi majd a céget.


Stephen T. Odell

„Nagyon izgatott vagyok a kihívás miatt, a Fordnál szerzett tapasztalataink segíteni fognak minket abban, hogy gond nélkül simán történjen a pozíciócsere” – nyilatkozta Odell. „Minden erőnkkel arra koncentrálunk, hogy felgyorsítsuk a Fordok értékesítésének növekedését, ez a csere is ennek a folyamatnak a része.

A digitális média szakértőjének tartott James D. Farley 2007 óta dolgozik a Fordnál, korábban a Toyota volt a munkaadója, ahol jelentős szerepet kapott a fiataloknak szánt Scion márka amerikai bevezetésében, de a Lexus igazgatója is volt.

 

Az oldal fő támogatója