Kia EV 6

Kitűnően teljesít autópályán is a Kia

2023.10.06.

528 km-es autonómiával hirdetik, ami nyilván nem folyamatos csúcssebességen járatás mellett számítandó. Az olasz Il Giornale napilap újságírója kíváncsi volt, mennyit bír pályán a koreai villanyautó.

 

Az első pont, amely vonzó lehet egy potenciális vevő számára, minden bizonnyal a design. Az EV6 jellegzetes autó, nem marad észrevétlen az úton. Belül garantált a tágasság, az utastér pedig mind az anyagok, mind az összeszerelés tekintetében nagy gondosságról árulkodik.

A választás másik lehetséges oka a technológia, amin nem csak a töltési teljesítmény értendő. Hiszen a technológia mindenütt jelen van, a legújabb vezetési segédletektől kezdve a nagy felbontású kamerákon át az infotainmentig. Ráadásul itt a technológia mindenki barátja: a funkciók jól elérhetőek egy olyan kezelőfelületen, amely még a kevésbé gyakorlottak számára is egyszerű. Alapfelszereltségnek számítanak a 19 colos kerekek, a sötétített ablakok, a fűthető első ülések és a fűthető kormánykerék, a tolatókamera, a parkolószenzorok és még sok más.

De lássuk azt a tesztet, aminek főszereplője a Kia EV6 GT és a sofőr, Luigi Melita. Az olasz szakújságíró egy 27 fokos, kellemesen meleg napon „vizsgáztatta” az autót.

Induláskor az akkumulátor (77,51 kWh lítium-ion) 100%-os töltöttségű volt. Az út során a légkondicionáló 23/24°-on működött. Emellett az infotainment folyamatosan szórakoztatott és navigált, valamint a tesztelő sokat használta a 2. szintű félautonóm vezetést, ami egy másik erőssége ennek a modellnek.

A tesztre egy kevésbé forgalmas, szombati napon került sor, amikor Luigi 132 km/órás átlaggal haladt az autópályán. Ilyen magas értékkel a Kia EV6 körülbelül 26 kWh-t fogyasztott 100 kilométerenként. Autonómia ilyen körülmények között? 296 kilométer egy feltöltéssel.

Az út végén, a városi és városon kívüli szakaszokat is beleértve, a teljes átlag 24,7 kWh/100 kilométerre csökken, köszönhetően a Kia EV6 kiváló energia-visszanyerő képességének.

És ennél még jobb eredményeket lehet elérni városon kívüli területeken, ahol állandó 90 km/órás sebesség mellett 18 kWh/100 km körüli átlagot produkál ez a modell és a városban, ahol lassabb tempóval haladunk, akár 14/15 kWh/100 km is lehet ez a mutató. Autópályán pedig elég az átlagsebességet 130-ról 120 km/órára csökkenteni, hogy 23 kWh/100 km-es fogyasztást kapjunk.

De! Amikor hosszabb utakra (tegyük fel, 500-600 kilométerre) induló elektromos autókról beszélünk, nemcsak a fogyasztást, hanem a feltöltés sebességét is figyelembe kell vennünk. A Kia ezért választotta a 800 voltos platformot, amely lehetővé teszi, hogy a Kia EV6 a gyorstöltőállomásokon nagyon lapos töltési görbét tartson. Míg a városban és a külvárosokban ez nem jelent nagy különbséget, a gyakran autópályán utazóknak érdemes tanulmányozni a töltési görbét és felfedezni, hogy nem a maximális csúcsérték számít, hanem az, hogy az autó hogyan bírja a nagy töltési teljesítményt. És a Kia a platformjával ezt nagyon jól megoldja, az egész elektromos autók világában a legjobbak között van.

Forrás: ilgiornale.it

Fotók: kia.com

 

 

Az oldal fő támogatója